FacebookTwitterLinkedIn

Afacerile totale ale celor 31 de agenții au fost cu 10,5% mai mici decât în anul precedent. Profitul net al pieței de PR s-a ridicat la 1,79 milioane de euro, cu 53,1% mai mic decât în 2012.

Dintre cele 31 de companii analizate, doar șase au raportat pierderi la sfârșitul anului trecut. Cel mai mare profit net a fost raportat de McCann PR, parte a grupului McCann România: 236.425 euro. Profitul este mai mic cu 236.712 euro față de 2012. De altfel, agenția McCann PR se situează pe primul loc în topul realizat în funcție de cifra de afaceri, cu un business de 3,54 milioane euro, în scădere cu doar 2,2% față de 2012.

Pe următoarele două locurile s-au plasat alte agenții de PR membre ale unor grupuri de comunicare puternice: Graffiti PR (BBDO România) și Golin (Lowe România), cu afaceri de 2,69 milioane de euro (creștere de 3,5%), respectiv 1,99 milioane de euro (creștere de 12%).

De remarcat că Topul 10 al agențiilor de PR este dominat de agenții ce fac parte din grupuri de comunicare, avantajul acestora fiind și faptul că au acces la clienții altor firme din grupurile respective. Singurele agenții locale din top și care nu au în „spate” un grup de comunicare sunt: SmartPoint Consulting, Image PR și BDR Associates.

În 2013, cele 31 de agenții de PR au raportat în total 452 de angajați, cu 49 mai mulți decât în 2012.

O analiză extinsă a pieței de PR în 2013 va fi publicată în primul număr din septembrie a.c. al revistei „Forbes România”. 

Top agentii de PR