
Cele șase televiziuni muzicale (pop-dance), care figurează în sondajele de audiență, au livrat în total 29.627 puncte de audiență pe targetul comercial, în primul semestru al acestui an. Volumul este mai mic cu 4,8% față de cel din aceeași perioadă a anului 2014. (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points, clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.)
Scăderea de 4,8% este aproape nesemnificativă la nivelul acestei nișe. În fapt, cota de piață a acestui segment este de doar 3% din totalul volumul de audiență furnizat de piața TV, în primele șase luni ale acestui an.
Dintre cele șase televiziuni, patru au înregistrat scăderi ale volumelor de audiență față de 2014, iar două, ZU TV și H!T Music, au cunoscut creșteri.
ZU TV, televiziunea pentru tineri a grupului Intact, a livrat 5.572 GRP’30 pe targetul comercial, cu 173,4% mai mult decât în 2014. Ocupă locul trei pe această nișă, dar cu siguranță va ataca prima poziție în următorul an. Mai ales că televiziunile care ocupă primele două locuri, Kiss TV și U TV, au înregistrat pierderi: 23,8%, respectiv 2,8%.
H!T Music, televiziune deținută de RCS & RDS, a livrat 1.194 GRP’30 pe targetul comercial, având o creștere de 310,8%.
VEZI CUM S-AU MIȘCAT BANII BISERICII ROMÂNE ORTODOXE!
În afara celor două televiziuni deja amintite care au suferit pierderi de audiență, Kiss TV și U TV, mai notăm scăderi în cazul Music Channel (-6,1%) și MTV România (-38,9%).
RCS & RDS este acţionar la posturile muzicale Music Channel, H!T Music Channel şi U TV.
Fără creșterile semnificative ale canalelor ZU TV și H!T Music, piața muzicală aproape ar fi fost la un pas în afara planurilor de investiții publicitare ale clienților.