FacebookTwitterLinkedIn

The Group, cel mai mare grup de comunicare de pe piaţa locală, s-a menţinut şi în 2009 în fruntea clasamentului firmelor de profil, deşi rulajul s-a redus comparativ cu anul anterior, de la 108,2 milioane de euro la 81,1 milioane de euro. Se pare că nici măcar liderul pieţei de publicitate nu a scăpat de valul crizei care a dus la reducerea bugetelor de marketing ale companiilor.  Dacă la începutul anului trecut, cei mai importanţi jucători estimau o scădere cu 20-30% a pieţei de publicitate, spre finalul lui 2009 s-a observat o scădere mult mai
dramatică: 40%.

Şi, totuşi, cum a reuşit The Group să se menţină în fruntea topului publicitarilor chiar şi în acest context? Au adăugat noi clienţi (cele mai mari conturi fiind cele ale Cosmote şi Henkel), compensând scăderea bugetelor şi sporindu-şi cota de piaţă în cadrul industriei, spunea în primăvara acestui an Mihaela Nicola, CEO al The Group. The Group este cel mai mare holding independent de comunicare şi a fost înfiinţat în urmă cu cinci ani de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigheti. Anterior înfiinţării agenţiei, cei doi au condus operaţiunile Ogilvy România. Grupul include 15 companii specializate pe domeniile creaţie, media, relaţii publice, producţie, marketing experienţial şi evenimente speciale şi are 160 de angajaţi. The Group gestionează conturile a peste 70 de branduri locale şi internaţionale, pe lista de clienţi aflându-se companii precum Avon, Cosmote, Henkel, Ikea. Mihaela Nicola şi-a început activitatea în comunicare în 1991 la agenţia de publicitate Grafitti BBDO.