Cautare




, Contributor

Strategic - Creative Planner la Friends/TBWA

Opinii |
|

Ziua trebuie să înceapă cu o hârtie albă pe birou

Alexandru Pomana
Câteva lucruri pe care le voi face când voi avea propria agenție de publicitate. Dar asta peste trei ani si jumătate, pentru că, acum, îmi este foarte bine, alături de oameni simpatici și deștepți.

La începutul fiecărei zile, toți colegii vor avea pe birou o foaie albă de hârtie. Pe care, în acea zi,  vor trebui să scrie o idee. Nu o idee de campanie, ci o idee de orice fel. Cel mai bun gând care îi trece fiecăruia prin cap în ziua respectivă. Uneori, ca să ajut puțin procesul, aș scrie eu primele cuvinte pe foaie:„Ce bine ar fi dacă…

Fiecare coleg va sta o zi pe lună la client. Toată ziua. Vor lucra împreună acolo, vor bârfi, îl va ajuta pe client să schimbe butoiul de apă, vor mânca la prânz, se vor înjura și se vor iubi. Ideea este că nu cred că poți înțelege foarte bine clientul dacă nu-i porți pantofii, măcar și pentru o zi pe lună.

La angajare, aș da test de cultură publicitară, cu nota 5 (cinci), minimă de trecere. Cred că dacă nu ești pasionat de publicitate, nu poți s-o faci bine. Nu trebuie să le știi pe toate, dar dacă zici că „parcă le știi, dar nu știi sigur dacă le știi” atunci când vine vorba de clasicele „1984” sau „Guinness – Good things…”,  mai recentele „Heineken Auditorium” sau „Diesel – Be stupid” sau foarte recentele „Harvey Nichols  – Im sorry…” ma frend, mi-a făcut plăcere.

În creație va exista o oră fără telefon mobil și calculator. Sună-ți mama, bunica și spune-le că ești O.K., dar că urmează să eșuezi pe o insulă pustie și că vine o barcă să te ia abia peste o oră.

Voi  interzice să se pronunțe mai des de o dată pe zi cuvantul insight. Pentru că sunt atât de rare și de valoroase și atât de abuzate.

Voi da voie să se lucreze și de-acasă. N-ai o întâlnire sau ceva de lucrat la birou, poți să stai acasă. Sau în parc. Sau unde vrei tu. Dar vino a doua zi și spune-mi ce idee mișto ți-a venit. Sau arată-mi că ai încercat foarte tare și spune-mi 30 de idei proaste.

O să încurajez pasiunile fiecăruia din agenție. Dacă îți place fotografia, te-aș trimite la un fotograf bun să te învețe. Dacă îți place să bei și chiar ai făcut o pasiune din asta, ai să primești acasă trei lăzi cu vin dintr-ăla bun. Cu dop de plută, doc, poate și cu un decantor lângă.

Îl omor pe Secret Santa. Cred că Secret Santa a fost inventat de un patron zgârcit care nu avea chef să le dea nimic angaților la final de an, dar vroia să pară că le dă. Și i-a pus să-și dea între ei și să se bucure. Un român a auzit asta, a adus obiceiul aici și noi toți l-am preluat. Cred în spiritul Sărbătorilor, că la final de an colegii se bucură la cadouri, dar parcă eu le-aș lua. Buget de 20 euro de persoană, am 30 de angajați, deci  540 de euro. Că mai iau și de 17 euro. Ideile de cadouri vor veni de la cei mai buni prieteni ai lor. Că așa aș face – aș ruga fiecare coleg să-mi dea adresa de e-mail a celui mai bun prieten.

O dată pe an voi trage o linie a creativității. Adică aș întreba pe fiecare ce-a făcut el mai bun în anul respectiv. O idee. A lui. Cea mai bună! Făcută. Și aș întreba asta pe la 1 septembrie, nu la final de an, în decembrie, că ar crede toți că le-am pus gând rău. În decembrie le-aș lua cadouri de (maxim) 20 de euro.

O să fac focus grupuri cu oameni interesanți. Mai bine zis, aș face ieșiri la bere alături de taximetriști,milionari, cerșetori lucizi, jucători la păcănele, fotomodele, oameni de la țară, administratori de bloc, coafeze, sportivi. Mi se par niște categorii de la care putem aduna gânduri pe care nici eu și nici colegii mei nu le-am găsi scrise nicăieri.

Cam astea ar fi câteva prime lucruri pe care le-aș implementa la Pomană&Asociații. O.K., la numele agenției poate mai lucrez. Deși, Hegarty spunea că orice nume de agenție este bun din momentul în care faci prima campanie foarte bună.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii