Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Opinii |
|

Ziua în care brandurile și-au pierdut mințile

Sunt în metrou. Mă țin de bară și citesc o reclamă la un brand de un brand de îngrijire personală pentru bărbați: „Depășește-te! Totul începe cu tine”. Mai citesc o dată: „Totul începe cu tine”. Aoleu, totul începe cu mine?
Petre_Barbu.jpg

Folosesc produsele acestui brand (renumit) de mulți ani, de când este pe piața românească, dar în mod sigur nu m-am gândit niciodată că „totul începe cu mine”. Totul! Este de-a dreptul aberant să admit că „totul începe cu mine”. Cine, naiba, a scris tâmpenia asta? Probabil, un copywriter care a primit/tradus comanda primită de la client, de la omul de marketing, care implementează campania în România. Dar eu nu vreau să-mi mai bat capul cu aberanții, mă duc spre casă cu metroul, nu vreau să mă gândesc la nimic. Sunt sătul de… „totul”.

Adică, brandul (nu mă gândesc la numele său, pentru că e păcat de la Dumnezeu să se asocieze cu un astfel de slogan) se pune bine cu mine, îmi gâdilă orgoliul, mă lingușește, îmi zice că eu sunt buricul pământul și că „totul începe cu tine”…

Mă enervez! Băi, marketer care răspunzi de brandul ăsta, nu ți-e rușine să exagerezi în halul ăsta, să mă speli pe creier cu un astfel de mesaj care să mă facă să mă simt că „totul” începe cu mine? Sunt destui în lumea asta românească ce se consideră buricul pământului, cu ei a început și cu ei se va sfârși lumea. Chiar, băi, marketer, nu ți-e frică de Dumnezeu, să pui această vrăjeală în gura brandului de pe urma căruia îți iei leafa? Nu e un păcat, un mare păcat!, să-l aburești pe om cum că el este „totul”. Puțină umilință nu ți-ar strica?

Ah, și mai mult, să-l îndemni pe consumator: „Depășește-te!” Păi, de ce să mă depășesc de vreme ce „totul începe cu mine”? Sunt cel mai tare! De ce să mă depășesc?… Puah! Îmi vin în minte tot felul de înjurături. Sufăr! Da, da, sufăr, pentru că dragul meu brand a ajuns să comunice în halul ăsta… Enervant de stupid și mincinos!

Plec din fața reclamei și mă strecor în vagon mai încolo, să nu mai văd tâmpenia. Dau cu ochii de un alt afiș lipit în vagon, pentru același brand: „Concurează cu tine însuți”. Hai că-mi vine să vomit!

Mă mișc mai încolo și citesc alt mesaj de la bietul meu brand: „Asta e ziua în care vei reuși” Leșin! Nu, nu, nu leșin, pentru că asta e ziua în care decid să renunț să mai folosesc vechiul meu brand. Atâta găunoșenie, atâta vorbărie goală, atâtea vrăjeli! Parcă mai bune erau lozincile de partid de pe vremea comuniștilor! Mai însuflețitoare! (Doamne, ce rău am ajuns, să laud lozincile PCR!) Auzi, „ziua în care vei reuși”. Ce anume să reușesc? De unde știi că am să reușesc? Ai citit în stele? Ce interes ai tu să-mi zici că am să reușesc? De ce te bagi, băi, în viața mea și-mi zici că asta este „ziua în care voi reuși”? Vezi-ți, dom’le, de reușitele tale!

Uite ce-ți doresc, brandule, să apuci ziua în care vei reuși să scapi de marketerii tăi spălați pe creier și de creațiile lor lipsite de viață, demagogice, stupide! Concediază-i, ți-au făcut un mare rău!

Garnitura oprește în stație. O iau istovit pe peron spre scări. Din sensul opus intră în stație o garnitură de metrou. Citesc un slogan de la un operator de telefonie mobilă lipit pe vagoane: „Toată lumea se joacă, toate lumea câștigă”… Ce tâmpenie ne promite și brandul ăsta: dacă ne jucăm vom câștiga! (Bine că nu sunt utilizatorul acestui serviciu!) Toată lumea! Mamăăă, toată lumea! Adio, muncă!, adio, sudoare!, hai cu toții la joacă, cu toții vom câștiga! Alt brand care se bagă pe sub pielea omului și-l gâdilă cu „joaca”, cu „câștigul”, cu o viață ușurică, plină de jocuri. Parcă e ziua în care brandurile și-au pierdut mințile. Nu mai am scăpare: „toată lumea”, „totul începe cu tine”, „depășește-te”…

Îmi vine să urlu: încetați, încetați, încetați!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii