Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ziarele locale și regionale cu cele mai mari venituri din publicitate în 2014

Cotidiene locale și regionale au inserat, în cursul anului 2014, un număr de 51.460 de machete publicitare, în scădere cu 13,6% față de anul precedent, potrivit monitorizărilor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).
ziare_locale.jpg

Valoarea brută a investițiilor în cele 51.460 de machete se ridică la 25.965.125 euro, buget calculat la tarifele-listă ale fiecărei publicații (rate card). Din acest buget nu au fost scăzute comisioanele și gratuitățile acordate clienților de către editori. Volumul brut de 25,9 milioane de euro este la nivelul anului 2013, înregistrând o ușoară scădere de 3,8%.

„Forbes România” estimează că bugetul net, adică banii care au fost investiți în printul local, nu depășește 2 milioane de euro.

Ziarele locale și regionale dețin o cotă de 57,4% din totalul machetelor publicitare comandate în presa scrisă (ziare naționale, reviste și ziare locale). Altfel spus, mai bine de jumătate din totalul inserțiilor au apărut în publicațiile locale. Dar volumul brut de publicitate (calculat la rate card) are o cotă de 16,6% din bugetul total (156,6 milioane de euro). Asta înseamnă că tarifele de publicitate au fost mici în ziarele locale comparativ cu cotidienele naționale și revistele. Multe machete la prețuri mici, în presa locală!

Ziarul regional „Gazeta de Sud” (Craiova) a atras cel mai mare buget de publicitate: 8.270.736 euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT. (Subliniem, calcul s-a făcut pe baza tarifelor-listă de publicitate și valoarea respectivă nu reprezintă banii intrați în conturile ziarului!) „Gazeta de Sud” a publicat 2.760 de machete publicitare.

Publicația cu cel mai mare număr de machete este „Informația Zilei” (Satu Mare): 7.804. Dar volumul brut atras a fost de 2,61 milioane de euro.

Doar patru titluri au avut bugete, calculate la rate card, mai mari de un milion de euro: „Gazeta de Sud” (Craiova), „Ring”, „Informația Zilei” (Satu Mare), „Libertatea” – ediție de București.

Vezi și ziarele naționale cu cele mai mari venituri din publicitate!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii