Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ziarele locale cu cele mai mari bugete de publicitate – semestrul I 2013

ziare_locale.jpg
Primele zece ziare locale cu cele mai mari venituri din publicitate au adunat un volum brut de publicitate de 5,95 milioane de euro (calculat la rate card), reprezentând 9% din volumul total de reclamă investit în print, în prima jumătate a acestui an.

Cele 10 titluri locale și regionale au publicat 16.628 de machete publicitare, cu mult peste numărul total de inserții ale ziarelor naționale (7.302).

Ziarul „Ring”, editat de Ring Media Group, firmă aparținând fraților Robert și Ionuț Negoiță, a publicat 679 de machete publicitare, în valoare brută de 1,32 milioane de euro (calculat la rare card), în prima jumătate a acestui an, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Pe locul secund în top s-a plasat cotidianul „Informația zilei” din Satu Mare, editat de firma Solpress, cu 4.146 de inserții, în valoare de 1,05 milioane euro. „Informația zilei” Satu Mare este ziarul cu cele mai multe machete publicitare publicate în prima parte a anului.

Ziarul regional „Gazeta de Sud” din Craiova a atras un volum brut de 712.968 euro (rate card), reprezentând 938 de reclame, în timp ce „Vremea nouă” din Vaslui a obținut 527.275 euro (rate card) pentru 928 inserții.

Alte publicații locale prezente în top 10: „Obiectiv Vocea Brailei” – 2.587 machete în valoare brută de 471.342 euro (rate card), „Ziarul de Iași” – 1.581 inserții cu un volum brut de 423.036 euro (rate card) și „Szekely Hirmondo”, cotidian de limba maghiară din Covasna, cu 1.303 inserții în valoare de 374.289 euro (rate card).

Topul este încheiat de „Viața liberă” din Galați (442 inserții, 362.106 euro – rate card), „Jurnal Arădean” (2.637 inserții, 354.432 euro – rate card) și „Monitorul de Suceava” (1.387 inserții, 336.147 euro – rate card).

În prima parte a anului, BRAT a monitorizat 42 de publicații locale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii