Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

ZenithOptimedia: Consumul de internet va crește cu 10% pe an

Internetul determină o creștere a consumului general de media cu 1,4% în 2015, potrivit primului raport Media Consumption Forecast al agenției globale ZenithOptimedia, din care face parte Zenith România, raport cu aplicabilitate locala și pe piața românească.
internet

Studiul urmărește schimbarea modelelor de consum media în 65 de țări din întreaga lume și evaluează modul în care timpul alocat diferitelor medii se modifică în perioada 2014 – 2017.
Concluziile acestui raport sunt sintetizate în următoarele 5 direcții de consum:

Consumul de internet va crește cu 10% pe an
Consumul de media la nivel global a crescut de la o medie de 461,8 minute pe zi în 2010 la 485,3 minute pe zi în 2014. În toti acești ani, timpul alocat folosirii internetului aproape s-a dublat de la o medie de 59.6 la 109.5 minute pe zi, iar durata consumului de media tradițională s-a redus de la 402,2 la 375,8 minute.

Tehnologia mobilă a creat noi oportunități de consum media, permițând oamenilor să acceseze internetul în afara casei.
Se estimează că între anii 2014 și 2017, durata consumului de media din întreaga lume va crește cu o medie de 1,4% pe an, ajungând la 506 minute în 2017. În tot acest timp, consumul de internet va crește cu 9,8% pe an, cota acestuia din consumul total de media atingand 28,6% în 2017.
Tendința de creștere a consumului de internet se aplică și pentru România, consecință a amplificării penetrării telefoanelor inteligente și a tabletelor, a diversificării și accesibilității ofertelor furnizorilor de servicii (voce + TV + Internet), favorizat și de contextul tehnologic. România se situeaza pe locul 4 în lume privind viteza de conectare la internet.

Media tradițională pierde competiția cu internetul
În timp ce internetul propulsează consumul global de media, el erodează totodată media tradițională.
Consumul pe fiecare tip de media tradițională, cu excepția outdoor-ului a scăzut între 2010 și 2014, și se așteaptă ca declinul acestora să continue până în 2017.
Ziarele au suferit cel mai mult din concurența internetului, fiind urmate de reviste. Între 2010 și 2014, timpul mediu alocat citirii ziarelelor a scăzut cu 25,6%, iar cel al revistelor cu 19,0%.
Consumul de TV, însă a scăzut cu doar 6%. Cifrele se referă exclusiv la timpul petrecut cu aceste medii în formele lor tradiționale. Utilizarea acestor medii în extensia lor online este inclusă în consumul de internet.

Expunerea la publicitatea outdoor este în creștere
Timpul de expunere la publicitatea outdoor a crescut cu 1,2% între 2010 și 2014, ajungând la 107,2 minute pe zi. Acesta este rezultatul mai multor factori: numărul în creștere al display-urilor construite în spații publice, migrația către orașe din piețele în curs de dezvoltare și o mai mare dorintță a consumatorilor de a-și petrece timpul liber în afara casei.
Între 2014 și 2017 se estimează o creștere moderată a expunerii la publicitatea outdoor.

Televiziunea încă domină consumul global de media
În pofida recentului său declin, televizorul rămâne de departe cel mai popular dintre toate tipurile de mass media la nivel global.
În România, consumul de TV depășește media globală; românii stau în fața televizoarelor aproximativ 340 minute pe zi.
Consumul de internet se clasează pe locul 2, cu 109,5 minute pe zi la nivel global și 271,2 minute pe zi în România.
În 2014, televiunea cumulează 37,9% din consumul de media la nivel mondial, în scădere față de 2010, preconizând o evoluție constantă până în 2017.

Latino-americanii petrec cel mai mult timp cu mass-media, oamenii din Asia Pacific cel mai puțin
America Latina înregistrează cel mai mare consum media (744 minute în 2014), la polul opus fiind Asia-Pacific cu 301 minute pe zi.
Pe măsură ce dezvoltarea economică le oferă oamenilor acces la mai multe tipuri de mass media, se prognozează o creștere medie anuală de 2,9% până în 2017.

„În medie, o persoană petrece deja o jumătate din timpul stării sale de veghe consumând media”, afirma Jonathan Barnard, ZenithOptimedia’s Head of Forecasting. Dar oamenii din întreaga lume sunt în mod clar dornici să descopere tot mai multe oportunități de informație, să se bucure de divertisment și să comunice, iar noua tehnologie le oferă aceste oportunități. Tehnologia le permite brandurilor să comunice cu consumatorii, dar și să învețe de la ei noi modalități de comunicare. Ne așteptăm la o creștere a consumului media în viitorul previzibil, prin multiplicarea oportunităților brandurilor de a dezvolta noi relații cu consumatorii”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii