Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

ZenithOptimedia: Cele 10 trenduri ale anului 2016 în consumul de publicitate pe dispozitivele mobile

Rețeaua internațională ZenithOptimedia arată cele 10 trenduri care reflectă modul în care dezvoltarea tehnologiei contribuie la adoptarea de către consumatori a unui stil de viață în care dispozitivele mobile vor dobândi un rol din ce în ce mai mare, oferind noi oportunități de interacțiune pentru branduri și consumatori.
smartphone

Cel mai recent raport de cercetare realizat de ZenithOptimedia în parteneriat cu GlobalWebIndex – The Mobile Imperative – constată că până în 2018 tinerii din întreaga lume vor petrece mai mult timp accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, față de accesul pe baza tuturor celorlalte dispozitive.

Sub titlul Empowering The Mobile Consumer, cele 10 trenduri subliniază necesitatea unei abordări de marketing de tip „mobile first”, pe măsură ce mobile-ul evoluează de la stadiul de media, din mixul de media, la cel de platformă de bază pentru comunicarea de brand.

Trend 1 – De la text la voce: căutarea vocală revoluționează experiența mobilă

Căutarea vocală este disponibilă de aproape opt ani, dar puțini consumatori folosesc în mod regulat această facilitate. Însă trecerea de la browserele mobile la aplicații și progresul tehnologic care a contribuit la creșterea ușurinței și a siguranței de folosire a acestei facilități, sunt factori care vor propulsa căutarea vocală în 2016.

Pentru branduri va fi necesară o reevaluare a strategiilor de căutare pentru a beneficia de modul diferit în care oamenii își vor vocaliza căutările.

Trend 2 – Conținut personalizat pentru consumatorii mobile

Odată cu creșterea popularității adblocking-ului și a ineficienței bannerelor mobile, se anticipează că publicitatea nativă va deveni un mod tot mai important de relaționare cu consumatorii. Conținutul publicitar de natură nativă se adaptează la forma și funcția mediului editorial în care apare. Brandurile vor avea nevoie să evalueze modificările necesare procesului creativ pentru a introduce componența nativă ca parte esențiala a strategiei lor de marketing.

Trend 3 – Inteligența de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil

Emoji – imaginile digitale sau pictograme care exprimă o idee sau o emoție – devin parte a limbajului consumatorului mobil. Pentru generația Millennials, emoji reprezintă limbajul prezentului și totodată o oportunitate. În timp ce unii oameni nu interpretează corect caracterele, limbajul emoji transcende granițele culturale și lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou și autentic de a interacționa cu cei din aceasta generație.

Trend 4 – Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant pentru a interacționa cu consumatorii

Pe măsură ce Generația Millennials și Generația Z își pierd interesul pentru rețelele de tip Facebook și Twitter, aplicațiile de mesagerie instant devin platforma preferată de aceștia, în paralel cu creșterea interesului tinerilor consumatori față de relațiile personale cu grupuri specifice de prieteni și de familie. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru crearea de noi experiențe personalizate și interactive cu șanse ridicate de conversie.

Trend 5 – M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispoziția maselor

În timp ce mobilul prezintă o multitudine de noi oportunități digitale, crește nemulțumirea consumatorilor față de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce caută aceștia este un tip de personalizare cu o amprentă umana. ZenithOptimedia se așteaptă ca serviciile de tip concierge să se răspândească dincolo de modă și retail la noi categorii în 2016, democratizând experiența de shopping personal. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programări gratuite de styling personal, care pot fi ușor rezervate prin intermediul internetului mobil.

Trend 6 – Portofelul Virtual: O nouă platformă de marketing

Portofelul Virtual – tehnologia care permite consumatorilor să plăteasca in-store pentru produse și servicii prin intermediul telefoanelor mobile – va deveni o nouă platformă de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate opțiuni de găzduire a portofelelor virtuale – Apple Pay și Android Pay – care promit să evolueze în adevărate platforme de marketing, oferind atât servicii, cât și conținut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plată, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate și posibilitatea împărțirii notei de plată.

Trend 7- Trei este un număr magic: Imprimarea 3D la dispoziția maselor

ZenithOptimedia consideră ca imprimarea 3D va revoluționa în următorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metodă mai rapidă și mai eficientă de personalizare a produselor în funcție de preferințele individuale.

Pe măsură ce tehnologia avansează și devine mai ieftină, se estimează ca piața de imprimare 3D să crească de patru ori până în 2020. Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse și mai rapid și pentru a oferi consumatorilor o experiență de brand cu adevărat personalizată.

Trend 8 – Noi spații de brand: Experiențele retail pentru consumatorul mobil

Mai multe branduri se folosesc de spații fizice temporare în care consumatorii nu doar cumpăra, ci beneficiază și de experiențe. Aceste spații vor permite consumatorilor să interacționeze fizic cu brandurile descoperite prin intermediul internetului mobil sau cu care au interacționat mai întâi virtual. Cumpărătorii pot face cu ușurința achiziții oricând, oriunde, dar acest lucru rareori le conferă șansa descoperirilor. Spațiile pop-up le permit brandurilor să-i surprindă pe consumatori și să interacționeze într-o manieră relevantă cu aceștia.

Trend 9 – Servicii oferite către m-shopper: livrări non-stop

Cumparătorii on-line au din ce în ce mai multă nevoie de livrări mai rapide și mai convenabile. ZenithOptimedia consideră că noile tehnologii și creșterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor să expedieze comenzile eficient și într-un ritm adaptat la programul și stilul de viață al cumpărătorilor.

Trend 10 – Realitatea Mobila: Experiențe augmentate, în mișcare

ZenithOptimedia crede în transformarea realității virtuale și augmentate într-o experiență de consum pentru mase, grație lansării de noi tipuri de căști mai ieftine și avansul aplicațiilor mobile pentru realitatea virtuala. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate ținând cont de conceptul de realitate virtuală, astfel cî dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experiențelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod în care consumatorii beneficiază de experiențe video de pe smartphone-uri. ZenithOptimedia a lansat pe Facebook primul video publicitar de 360 de grade pentru Nestlé, în Marea Britanie.

ZenithOptimedia este una dintre principalele rețele internaționale de servicii media, ce deține 250 de birouri în 74 de țări, printre care și România. Face parte din Publicis Groupe, al treilea grup de comunicare la nivel global, clasat pe locul doi la nivel international în categoria grupurilor de consultanta și media buying.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii