Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Cariere |
|

Zece moduri prin care să te faci remarcat la un interviu de angajare

Una din problemele pentru cei care sunt în căutarea unui loc de muncă este riscul de a nu face nicio diferență printre zecile sau chiar sutele de aplicanți și de a fi uitați imedat cum au ieșit pe usă. Liz Ryan, care scrie despre viața la locul de muncă încă din 1997, îți va da zece sfaturi prin care să nu fi uitat imediat după ce susții un interviu de angajare.  
shutterstock_153117149

1. Fii imprevizibil, chiar dinainte să te așezi pe scaun sau să ajungi în sala de conferințe în care vei susține interviul. Schimbă cadrul scorțos al conversației și adresează o întrebare simplă despre ceva ce ai auzit sau ai citit despre organizație, cum ar fi: “Sunteți încântat de noul sediu?”

2. Când îți este adresată întrebarea cu final deschis “Spune-mi despre tine”, încearcă să folosești acea deschidere pentru a schimba rolurile și a-l face pe managerul/managera să vorbească despre o problemă a sa.

3. Folosește-te de întâmplări pentru a pune puțină viață în trecutul tău profesional. Chiar dacă la această întrebare nu trebuie neapărat să răspunzi cu o întâmplare (nu te-a întrebat “Poți să îmi povestești despre cum a fost atunci când ai folosit Excel ca să faci un raport?”), poți să dai un râspuns bazat pe o întâmplare. De exemplu, atunci când ești întrebat: “Ce ți-a plăcut cel mai mult în perioadal în care ai lucrat la HelpNet?”, poți să dai un răspuns de tipul: “Iată ce mi-a plăcut – într-o zi am întârziat la birou și am găsit ușile închise…”. Găsește un mod interesant de a-ți spune povestea.

4. Ascultă ce are de spus cel care îți vorbește. Interviul nu ar trebui să fie numai despre tine, ci și despre abilitatea ta de a înțelege ceea ce managerul are nevoie – la fel ca în cazul unui consultant care trebuie să asculte atent problemele clientului pentru a le putea găsi o rezolvare. Cel care te ascultă nu poate auzi ceea ce ai tu de oferit până când acesta nu va fi ascultat la rându-i.

5. După ce răspunzi la o întrebare, poți să folosești, la rândul tău, întrebări de follow up. Dacă tocmai ai răspuns la întrebarea: “Care versiune a acestui software de aplicație o folosești?”, ai putea să continui întrebându-ți interlocutorul: “Voi cum folosiți aplicația aici?”

6. Ține minte că atunci când cel din fața ta vorbește, este implicat activ în discuție. Atunci când porți un dialog, chiar și cea mai agreabilă persoană poate fi pasivă. Menține discuția vie având chiar tu intervenții și nu lăsa momentul să devină un monolog pe două voci – poți să-l întrebi pe manager despre ce funcționează și ce nu funcționează în departament.

7. Când ți se descrie ce ai de făcut pentru postul la care aspiri, abține-te din a spune: “Am mai făcut asta!” sau “Pot să fac asta!”. Poate că spui adevărul, dar oricine poate spune asta și nu este neapărat credibil. Trebuie să înțelegi mai întâi contextul în care îți vei folosi aptitudinile, astfel încât să poți să dai asigurări că îți vei face treaba bine. Dacă ți se spune “Vrem să începem să folosim social media pentru marketing”, n-ar trebui să spui: “Folosesc social media de ani buni!” sau “Sunt un expert în social media marketing!”. Oricine poate spune asta la un interviu. În schimb, întrebările tale despre cum și de ce vrea compania să folosească socia media sau despre cum a funcționat până acum sau ce nu merge bine, ar putea să-ți dea un boost mai mare de credibilitate decât o vor face afirmațiile despre cât de calificat ești.

8. Ține minte că cel care te intervievează nu este un robot, iar oamenii uneori obosesc. Nu e neapărat un lucru rău dacă cel care îți pune întrebările este cam obosit și începe să vorbească despre cu totul alte subiecte decât interviul. Nu marchezi puncte atunci când îndrugi verzi și uscate despre cât de potrivit ești tu pentru post, dar atunci când empatizezi cu potențialul șef, îți creezi deja o legătură care îți va fi de folos.

9. Cele mai bune interviuri de angajare sunt mai degrabă conversații, nu examene orale. Am fost învățați să dăm la interviuri răspunsuri rapide, fără să ne gândim prea mult, exact așa cum se întâmpla și la școală. Dar să răspunzi la un interviu de angajare într-un mod “corect” e cea mai proastă abordare atunci când vrei să te faci remarcat. Încearcă să ai o conversație umană!

10. În sfârșit, amintește-ți că nu trebuie să aprobi sau să impresionezi pe nimeni ca să obții un post pe care știi că îl meriți. Nu trebuie să-ți faci un țel din a fi cel mai docil aplicant din grup și nu trebuie să fii de acord cu orice spune șeful tău. Ar trebui să fii tu însuți/însăți și să vorbești cu propria voce. Până la urmă, doar cei care te înțeleg, te merită!

 

Acest articol a fost tradus și adaptat de pe forbes.com

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii