Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Yvan Monnet – Artisan créateur

Există mereu pasionați care caută branduri orologere mai puțin cunoscute, nișate. Ei privesc dincolo de tendințele stabilite de industrie; la încheietura mâinii lor nu vei vedea modelele de referință ale marilor mărci. Dimpotrivă, își fac un titlu de glorie din promovarea creatorilor independenți, ba chiar a așa-numitelor microbranduri. După o experiență îndelungată câștigată la Patek Philippe, Yvan Monnet și-a lansat propria marcă și propriul stil de a face orologerie, destinate unei clientele restrânse, care pariază în primul rând pe originalitate.
Yvan-07

A fost orologeria pasiunea ta dintotdeauna?

Încă de mic am iubit ceasurile. Mi-am început cariera ca designer industrial. Apoi am lucrat la Patek Philippe, unde am aflat ce înseamnă ceasornicăria rafinată și unde am avut șansa de a întâlni specialiști de la care să am ce învăța.

Care sunt lucrurile care te-au marcat cel mai mult în carieră, în general, și la Patek Philippe, în special?

Am întâlnit oameni de calitate, pasionați de ceea ce făceau. Am descoperit meșteșugurile artistice și subtilele finisaje orologere. Am avut privilegiul de a studia îndeaproape unele dintre cele mai renumite ceasuri create vreodată – Graves, Packard, Calibre 89, Star Caliber (ceasuri de buzunar celebre realizate de Patek Philippe – n.a.) și altele. Am fost, de asemenea, implicat în producerea de ceasuri bogat decorate și de piese unice, pentru cunoscători.

Ceasurile pe care le creezi acum, care îți poartă numele, au carcasă pentagonală, lucru extrem de neobișnuit. Când ai lansat primul astfel de model?

La început au fost necesarele studii tehnice și de design. Apoi am avut nevoie de un an pentru a obține finanțarea necesară proiectului. Primul ceas, prototipul, a fost gata în vara lui 2017.

Brandul tău este, așadar, unul foarte tânăr. Ce alte lucruri definesc ceasurile Yvan Monnet, dincolo de forma carcasei?

În cazul meu, vorbim despre un microbrand care promovează experiența locală, oferind modele creative de lux la prețuri accesibile. Nu sunt „doar” ceasuri realizate în Elveția. Mai bine de 80% din valoarea lor este creată la Geneva.

Cât de important este pentru tine să îți păstrezi modelele în afara marilor tendințe care domină industria de ceasuri?

Ca orologer independent, sunt convins că trebuie să mă diferențiez de restul, să vin cu o nouă abordare, cu alte concepte și propuneri de design.

Care sunt ceasurile care îți atrag atenția?

Cele care asigură o citire a timpului instantanee. Îmi plac ceasurile cu calendar; am o preferință pentru calendarul retrograd. De asemenea, mă încântă magia mecanismului și frumusețea finisajelor vizibile prin capacul transparent.

Care sunt lucrurile care trebuie să jaloneze cariera unui orologer?

Trebuie să rămâi sub imperativul creației, să realizezi doar lucruri de calitate și să pleci urechea la ce spun clienții și distribuitorii.

Suntem, practic, înconjurați de instrumente și aparate între funcțiile cărora se află și afișarea orei. Cum de rămâne orologeria clasică seducătoare totuși?

Asta se datorează fascinației exercitate de mecanisme, pasiunii care îi animă pe orologeri și artizani, oameni aflați continuu în căutarea perfecțiunii, și capacității acestor specialiști de a folosi și înalta tehnologie în munca lor.

Ai o experiență îndelungată în domeniu. Care este cea mai importantă schimbare din industrie din ultimele decenii?

Cred că azi este mai greu să ajungi la succes, pur și simplu pentru că ceasul nu mai este singurul instrument de măsurare a timpului, așa cum spuneai; telefoanele inteligente, ceasurile sincronizate fac asta perfect. Așadar, orologerul trebuie să ia în considerare că așteptările clientului s-au schimbat. Iar numărul competitorilor din această industrie, pur și simplu, a explodat. Azi, ceasul mecanic este un obiect al dorinței, al pasiunii. Eu sunt încrezător în industrie. Ceasul este unul dintre ultimele obiecte prețioase cu o tradiție centenară care rămâne disponibil mulțumită tuturor celor implicați în acest domeniu.

Ceasurile tale înseamnă tradiție, tehnologie contemporană și experiență geneveză. Nu ai încă o rețea de distribuție foarte dezvoltată, dar clienții din întreaga lume pot achiziționa creațiile tale prin intermediul platformei Chrono24. Care sunt pașii care urmează pentru brandul tău?

Lansez modelul Five pentru domni, cu o carcasă pentagonală, într-un stil șic relaxat. Ceasul este disponibil din luna mai. Dezvolt rețeaua de retaileri în Elveția și încerc să văd ce oportunități există în restul orașelor europene. Îmi caut parteneri de afaceri și sper să-i găsesc și în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii