Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Xella Ro intră pe piața de materiale pentru termoizolații

Marius_Dragne_(4).jpg
Compania germană lansează un nou produs, cu un obiectiv de vânzări de 3.000 de metri cubi, pe o piață al cărei volum s-a ridicat, anul trecut, la 4,3 milioane de metri cubi.

Anul trecut, piața de termoizolații din România a înregistrat un volum de aproximativ 4,3 milioane de metri cubi. Doar 40% dintre aceste materiale sunt utilizate pentru termoizolarea pereților exteriori, potrivit reprezentanților Xella Ro, parte a grupului german Xella. Restul pieței este generat de termoizolarea pereților interiori, pardoseli și acoperișuri.

”Conform studiilor noastre, aproximativ 8% din clădirile din România nu pot fi termoizolate la exterior, multe dintre acestea fiind clădiri publice sau monumente istorice. În plus, semai adaugă și imobilele care trebuie termoizolate la interior din alte considerente, cum ar fi de exemplu lipsa unui consens în cadrul asociațiilor de locatari”, spune Marius Dragne, CEO Xella Ro, cu referire la blocurile construite înainte de 1898 din prefabricate din beton. În cazul acestor clădiri, pentru termoizolarea exterioară, este nevoie de acceptul asociației de locatari.

În aceste condiții, Marius Dragne consideră că România prezintă un potențial semnificativ de business pe segmentul termoizolării interioare, iar răspunsul Xella la această cerere potențială este Multipor, un produs 100% mineral. ”Cei peste patru milioane de metri pătrați de Multipor instalați în ultimii 15 reprezintă ceamai bună dovadă a succesului de care se bucură acest produs în Europa. Credem că piața din România are un potențial mare. Românii sunt în căutarea unor soluții optime pentru scăderea costurilor de locuire”, spune Marius Dragne, precizând că economia la factura de încălzire ajunge la 50% în cazul unui apartament de 55 de metri pătrați, situat pe colțul blocului și care a fost izolat cu Multipor. Obiectivul de vânzări pentru acest produs este, în acest an, de 3.000 de metri cubi (aproximativ 30.000 de metri pătrați).

În 2013, grupul Xella, cu activități în producția de sisteme complete de zidărie termoizolantă tip BCA,termoizolatoare minerale, sisteme de placări și blocuri de silicat de calciu sub brandurile Ytong, Multipor, Hebel și Silka, a înregistrat afaceri de 1,3 miliarde de euro .

În România, vânzările totale ale Xella Ro au atins, anul trecut, nivelul de nouă milioane de euro, o creștere cu 27% față de 2011, iar estimarea pentru acest an a cifrei de afaceri vizează același prag. În 2010, Xella a inaugurat fabrica de BCA de la Păulești, Prahova, în urma unei investiții ”greenfield” de 32 de milioane de euro, cu o capacitate de producție de 400.000 de emtri cubi și 90 de angajați.

La nivel local, compania a livrat produse pentru proiecte precum Oalas Iași, Național Arena, AFI Palace Cotroceni (mall și birouri) sau Cosmopolis.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii