Cautare




, Contributor

Opinii |
|

White Image: cele 3 trenduri în digital marketing de urmărit în 2016

În ultimii ani marketingul digital și în general toată zona de online s-a transformat substanțial și a evoluat de la un element periferic în strategia de marketing la cel mai important mediu pentru a crea experiențe de brand.
piata_de_publicitate_online.png

Marketingul reacționează permanent la schimbările și trendurile în tehnologie, dezvoltându-se rapid în anumite direcții precum dispozitivele mobile sau marketing automation și îndepărtându-se de altele. Deci ce îi așteaptă pe marketeri în 2016?

Mobile, mobile, mobile

În 2015 am avut parte de o premieră: numărul search-urilor pe Google de pe device-uri mobile l-a surclasat pe cel al search-urilor realizate pe desktop-uri. Clienții trăiesc la propriu pe smartphone-uri, lucrează și își petrec timpul liber pe ele.

Ce implică mai exact pentru marketeri această evoluție a device-urilor mobile? În primul rând optimizare. Optimizarea pentru mobile este un lucru care se discută deja de câțiva ani încoace, însă în 2016 ea se va dovedi vitală pentru atingerea obiectivelor de marketing și implicit de business. Brandurile vor trebui să-și întâlnească audiența acolo unde ea se află deja, comunicarea să devină mobile-friendly, iar acțiunile de marketing – de la designul și subiectele emailurilor până la intregul proces de achiziție – trebuie optimizate pentru a se adapta unui target permanent în mișcare. Din datele White Image, în funcție de industrie, între 45% și 60% dintre emailuri sunt deschise în prezent de pe device-uri mobile.

O altă provocare are legătura cu integrarea datelor. Creșterea utilizării smartphone-urilor se traduce printr-o cantitate mai mare de date privind comportamentul fiecărui user în parte și implicit prin necesitatea de a integra aceste date, împreună cu cele din offline și din toate celelalte canale de digital marketing, pentru a face ca întreaga experiență de brand să fie mai relevantă.

Pe lângă stocarea unei cantități foarte mari de informații este necesară și consolidarea, interpretarea și valorificarea tuturor acestor date. Din experiența White Image, un sistem de customer data integration (CDI) permite ca informațiile colectate să fie transformate în date utilizabile, pe baza cărora se pot concepe programe eficiente de comunicare. Nu este suficient ca sistemul să colecteze date, trebuie să le facă executabile – să-ți permită să iei decizii.

Să luăm exemplul unui producător sau importator auto care colectează date legate de clienți din mai multe surse: departamentul de marketing, departamentul financiar, sau prin intermediul dealerilor etc. Fiecare are informații diferite despre clienții săi. Ideea este ca acestea să fie puse cap la cap și controlate eficient pentru a oferi o viziune exactă și completă asupra clientului. Departamentul de vânzări pune la dispoziție date despre ofertele de care a fost interesat clientul și chiar datele sale de contact; departamentul financiar are date despre tranzacțiile financiare pe care le-a efectuat, dar și despre statutul economic al acestuia. Unitățile de service pot oferi informații despre problemele avute la mașină și periodicitatea vizitelor în aceste cazuri. Datele de la dealerii din toată țara se pot centraliza și ele. De la aceștia se poate afla ce tip de mașină a achiziționat clientul său ce tipuri de servicii a mai solicitat. Adunate și gestionate corect, aceste date se pot transforma în informații esențiale pentru acțiunile de marketing și pentru implementarea unui program eficient de loializare.

Personalizare, micro-targetare și relationship marketing

Personalizarea este un alt subiect despre care se discută mult în ultima vreme în digital marketing. În 2016 ea va însemna însă mult mai mult decât folosirea prenumelui userului în subiectul său în copy-ul unei campanii de emailing, pe măsură ce devine din ce în ce mai important pentru useri ca ei să primească content relevant pentru preferințele și interesele lor.

Fiecare comunicare trimisă consumatorilor va trebui personalizată pentru fiecare user în parte, în funcție de click-urile pe care acesta le-a făcut în trecut, de browsing history, de istoricul comenzilor și de comportamentul său general în online. Începând chiar de la subiectele emailurilor și până la copy-ul unei campanii de SMS, totul trebuie să se simtă personal, relevant pentru fiecare user în parte, și nu creat pentru „toată lumea”. Din experiența White Image, diferența se simte: de exemplu, emailurile personalizate sunt în unele cazuri de șase ori mai eficiente ca rată de răspuns decât cele nepersonalizate. Cele mai multe dintre aceste comunicări „super eficiente” sunt mesaje automate cu recomandări de produse, generate pe baza informațiilor cunoscute despre un client.

În 2016 oportunitatea brandurilor de a fi conectate cu consumatorii și prospecții lor este mai mare decât oricând. Aici intră în scenă relationship marketing-ul, care are obiectivul de a loializa clienții și de a crea un engagement pe termen lung, în locul vânzărilor de tip one time.

Cum vor putea brandurile să dezvolte comunități în jurul lor și să-și personalizeze comunicările? Aici intră din nou în scenă soluțiile de Customer Data Integration. Marketerii au acum acces la date prin intermediul cărora pot dezvolta planuri puternice de relationship marketing. Gestionate într-un singur loc, toate datele despre clienți și prospecți pot conduce la stabilirea unor criterii de segmentare complexe și la programe de comunicare mult mai relevante, bazate pe interesele fiecărei persoane și/sau pe ciclul său de viață în calitate de client.

Focusul White Image este oferirea unei soluții care să răspundă la toate aceste obiective – spre exemplu, o abordare personalizată a fiecărui client în parte începe chiar cu aflarea modalității prin care el a devenit client: a cumpărat produse din promoții? Online sau din magazine? În momentul lansării colecției/modelului sau spre sfărșitul sezonului? etc.

White Image are implementate peste 20 de proiecte prin care ajută marketerii să coreleze aceste informații cu toate celelalte date legate de valoarea achizițiilor clientului, de istoricul achiziției sau de alte comportamente în site. Aceste programe coordonate de White Image conduc la personalizarea fiecărui pas în procesul de comunicare: spre exemplu, conținutul emailurilor poate fi personalizat cu cele mai relevante produse pentru fiecare client, în funcție de produsele căutate de acesta, iar landing page-urile către care trimit emailurile respective pot fi personalizate până la nivelul one-to-one – cu alte cuvinte, pentru fiecare user, landing page-ul poate fi complet diferit pe baza datelor demografice și a istoricului de achiziții.

Marketingul personalizat, data-driven, va deveni din ce în ce mai important, iar abordarea de tip mass-market va începe să decadă pe măsură ce marketerii care se concentrează pe crearea și dezvoltarea de relații cu consumatorii  vor aduce un plus de creștere businessului lor.

Marketing automation – comunicarea potrivită către persoana potrivită, la momentul potrivit

Automatizarea comunicărilor de marketing a devenit un instrument din ce în ce mai utilizat în ultimii ani și va cunoaște cu siguranță și în 2016 o creștere semnificativă. Marketerii au nevoie din ce în ce mai mult de soluții automate, care să livreze informații exact în momentul în care consumatorii și prospecții au nevoie de ele, pentru a interacționa cu clienții în cel mai autentic și eficient mod posibil.

Din experiența White Image, serviciile de marketing automation generează rezultate mult peste campaniile regulate, ele permit targetarea comportamentală (prin email, sms, push notification, site etc.), în timp real, ori de câte ori comportamentul userului oferă indicii că este necesară o acțiune: abandonul site-ului sau a coșului de cumpărături, abonarea la newsletter, realizarea unei achiziții sau chiar lipsa unei acțiuni (useri inactivi) și multe altele.

Automatizarea marketingului va genera venituri și mai mari și va fi folosită mai mult decât pentru procese repetitive (emailurile de bun venit sau urările de zilele de naștere ale clienților), de-a lungul întregului customer journey – de la generarea de leaduri, segmentare, lead nurturing și lead scoring până la cross-selling și up-selling, retenția clienților și măsurarea ROI-ului. (Andrei Georgescu)

 

Andrei Georgescu este fondatorul companiei White Image.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii