Cautare




, Contributor

Beauty Contributor

Lifestyle |
|

Wellness Trends 2020

Cum se schimbă anul, intră în vigoare noile „direcții” de urmat în aproape orice domeniu, iar capitolul dedicat stilului de viață nu face excepție.
wellness shutterstock_384943213

Rolul tendințelor nu este nicidecum să ne limiteze la ceea ce ele propun, indiferent de domeniul la care se referă. E drept că în modă, cel mai reprezentativ domeniu în materie de trenduri – acestea reprezintă niște indicii: culori, linii, texturi – după care producătorii se ghidează pentru a putea atrage mai ușor consumatorul, considerându-se că libertatea de alegere a acestuia poate fi influențată de unii factori externi și de societate. La final însă, totul se rezumă la impactul pe care creativitatea designerului îl are asupra percepției consumatorului.

Termenul „wellness” reunește toate acele aspecte care ne induc o stare fizică, mentală și socială optimă, și e de înțeles faptul că, oameni fiind, nicio tendință nu ne poate impune cum să ne trăim viața. Dar ne pot ajuta să descoperim căi prin care să ne simplificăm existența, să ne reprioritizăm scopurile și să ne îmbunătățim stilul de viață astfel încât să avansăm încă un nivel către „bine”.

În fiecare an, organizații independente cu renume dezvăluie tendințele pentru anul următor: Institutul Pantone expune paleta cromatică ce influențează multiple domenii de activitate, Global Food Forums formulează predicții cu privire la meniurile restaurantelor, se trasează direcțiile generale în materie de design interior, și așa mai departe. Un eveniment important pentru anul 2020 a fost și Global Wellness Summit, cea mai importantă adunare a liderilor internaționali în domeniul wellness, la nivel global, o piață ce valorează la ora actuală circa 4,5 miliarde de dolari americani. Publicat recent, raportul ce reunește tendințele  reprezintă un „manual” de referință pentru acele domenii de activitate înscrise în sfera wellness-ului: sănătate, sport, nutriție, cosmetică, modă, călătorii, natură, socializare etc.

Generația de argint. După ani în care lumea s-a concentrat asupra „Milenialilor” sau GenY, 2020 acordă o binemeritată atenție vechii generații „Baby Boomers”, celor născuți după cel de-Al Doilea Război Mondial, acum în vârstă de peste 55 de ani, liantul viu între tradiție și epoca modernă. Consumatori exigenți, dar fideli și cu experiență, această piață matură impune o abordare diferită în materie de experiențe – cu accent pe aventură, descoperiri științifice, călătorii, prin comparație cu generația care stabilește trendurile.

Longevitate prin calitate. Conceptul de antiîmbătrânire, atribuit generic metodelor de îmbunătățire a aspectului pe care vârsta îl imprimă asupra corpului uman, este pe cale să fie detronat în viitorul apropiat în favoarea unei abordări mult mai profunde a evoluției unui individ: longevitatea. Se consideră că medicina modernă este concepută mai degrabă să reacționeze decât să prevină, iar acest lucru trebuie să se schimbe printr-o mai bună cultură a sănătății. Punând accent mai mult pe interior decât pe exterior, putem „regla” calitatea vieții astfel încât să putem trăi mai mult și mai bine, în egală măsură.

Hrană vs Nutriție. Progresul industriei alimentare este apreciat mai degrabă ca un… regres, apreciază specialiștii, multe din preparatele comercializate astăzi la scară largă având o valoare nutrițională aproape nulă și un conținut preponderent sintetic, cu risc pentru sănătate. Pornind de la ideea că hrana poate fi medicament, Naveen Jain, unul dintre speakerii prezenți la Summitul GW2019, a demonstrat că microbiomul intestinal este un marker al sănătății mult mai important decât testarea ADN-ului, o abordare ce ar putea fi de un real folos în prevenirea și tratarea bolilor cronice și inflamatoare, prin simpla educație nutrițională.

Destinație: Asia. Suntem, fără doar și poate, în Era Asiei, și nu numai în ceea ce privește piața de wellness, cea mai întinsă de pe continent. Evoluția accelerată a regiunii nu a reușit însă să pună în umbră tradiția și cultura specifică, regăsită în multe dintre componentele de bază ale conceptului de wellness. Se vorbește despre o „Revoluție tăcută” a pieței în China, bazată în principal pe interesul tot mai mare al consumatorilor chinezi – în special reprezentanții generațiilor de după anii ʼ80 – pentru sănătate și calitatea vieții, fără a exclude impactul pe care tehnologia îl are asupra acesteia. În egală măsură, cultura japoneză completează peisajul asiatic, reiterând conceptul deja viral J-Beauty și marcând pe harta wellnessului mondial destinații unice – izvoare termale, temple pentru meditație, „smart-cities”, un concept care vizează mediul urban ce promovează starea de bine la nivel profesional și nu numai – și, nu în ultimul rând, punând accent pe nutriție cu preparate culinare vegane inspirate din cultura budistă Zen. Produsele de îngrijire de inspirație japoneză vor fi în centrul atenției, cu abordări „high-tech & high-nature”, ca o confirmare a faptului că tehnologia poate fi integrată în orice, fără a fi invazivă.

Apel la empatie. Nu este neapărat o tendință, ci mai degrabă un semnal de alarmă. Cu puțin de la fiecare individ, comunitate, entitate, categoriile defavorizate pot cunoaște un nivel mai bun de trai. Companii de succes, resorturi de wellness din lumea întreagă și mulți alți actori de pe scena de business mondială finanțează deja proiecte pentru comunitate, sprijinind construirea de școli și creând programe educaționale. Nu în ultimul rând, aceștia își manifestă și în 2020 preocuparea pentru un mediu sănătos prin măsuri aplicate la nivel de materii prime (reciclarea fiind o preocupare majoră în acest sens, cu accent pe textile – moda sustenabilă), producție, distribuție, dar și prin alocarea de fonduri către proiecte de mediu.

Chemarea naturii. Una dintre tendințele majore în ceea ce privește turismul global în 2020 este… natura. De la destinații antiurbane și până la activități ce implică redescoperirea peisajelor virgine, vacanțele noastre se vor concentra pe confortul pe care natura îl poate oferi și mai puțin pe luxul comercial. Natura va invada, la propriu, atât interiorul, cât și peisajul urban, arată și specialiștii în design, prin decoruri vii și materiale prietenoase cu mediul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii