WatchShop.ro: Românii cheltuie, în medie, 375 de lei pe un ceas și preferă branduri mid-level și mass-market - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Afaceri |
|

WatchShop.ro: Românii cheltuie, în medie, 375 de lei pe un ceas și preferă branduri mid-level și mass-market

Românii sunt dispuși să cheltuie, în medie, 375 de lei pentru achiziționarea unui ceas, potrivit unei analize WatchShop.ro, magazin online de ceasuri  din România.
shutterstock_141985420

Anul trecut, 70% dintre ceasurile vândute pe WatchShop.ro au fost ceasuri bărbătești, 25% pentru damă, iar 5% fac parte din categorii speciale, precum ceasurile tematice și cele pentru copii.

Cei mai mulți clienți au cumpărat ceasuri din categoriile mid-level, cu prețuri cuprinse între 301 lei și 800 de lei (reprezentând 45% din totalul achizițiilor) și mass-market, cu prețuri sub 300 de lei (40%). Restul de 15% dintre ceasurile cumpărate de clienții WatchShop fac parte din categoria premium, cu prețuri ce depășesc 800 lei.

„Valoarea medie a unui ceas a crescut, începând cu a doua jumătate a anului trecut, odată cu interesul pasionaților de orologerie de a cumpăra mai multe modele pentru uz personal, pentru a le asorta mai ușor ținutelor zilnice, dar și pe fondul creșterii bugetului destinat achizițiilor de ceasuri cadou”, spune Dragoș Diaconu, CEO WatchShop.ro.

Din totalul ceasurilor cumpărate, în 2017, de la WatchShop, 7,5% au fost făcute cadou. Anul trecut, valoarea medie a ceasurilor pentru cadouri a fost de 460 de lei.

Cele mai căutate branduri de ceasuri pe WatchShop.ro au fost: Accurist, Casio, Citizen, Festina, Fossil, Ingersoll, Orient, Seiko, Sekonda, Suunto, Tissot și Zeppelin.

Anul trecut, cel mai scump ceas vândut de WatchShop, unui client din București, a fost un model Seiko Astron, în valoare de 14.400 de lei. Cele mai ieftine ceasuri, la 1 leu per produs, au fost oferite de WatchShop în campania de Black Friday 2017.

Cele mai multe achiziții de la WatchShop sunt realizate de clienții din București (30%), Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Brașov – fiecare oraș generând circa 5% din totalul achizițiilor.

„Observăm că valoarea coșului de cumpărături crește pe măsură ce localitatea din care a fost plasată comanda este mai îndepărtată de București. Din feedback-ul clienților noști, întelegem că unul din motive este determinat de frecvența mai redusă a achizițiilor făcute de clienții din provincie, fapt corelat și cu lipsa magazinelor specializate de ceasuri offline din zonele în care locuiesc”, spune Dragoș Diaconu.

Analiza WatchShop.ro reflectă preferințele clienților în materie de tendințe, branduri favorite și bugete alocate pentru achiziția de ceasuri, în 2017.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii