Pentru extinderea sa în Europa Centrală și de Est, Vtex a pregătit o investiție de un milion de dolari, pentru o perioadă de cinci ani.
Biroul va fi operațional în aproximativ două luni, după cum a anunțat Mariano Faria, co-CEO al Vtex, în timpul primei ediții a conferinței eCommerce Immersion, ce a avut loc în această săptămână la București.
„România are aproximativ 19 milioane de locuitori, dintre care peste 11 milioane au acces la internet, un milion sunt cumpărători online, iar acest număr crește de la o zi la alta. Țara voastră are un uriaș potențial să devină un centru strategic pentru servicii de tip e-fulfillment pentru magazine online, datorită forței de muncă de calitate ce există pe plan local. Amazon și Alibaba vor intra pe piață. Este doar o chestiune de timp, dar venirea lor va schimba radical peisajul eCommerce la nivel local și regional. Acesta este momentul în care afacerile locale – magazine online și curieri – trebuie să investească și să treacă la următorul nivel”, spune Mariano Faria.
Gigantul Alibaba, spre exemplu, a anunțat recent că ia în considerare deschiderea în Bulgaria a unui centru regional de e-fulfillment pentru a livra produsele într-un interval mai scurt de timp în această zonă.
„Odată cu creșterea comerțului digital din România, în special datorită traficului tot mai mare generat de pe dispozitivele mobile (cam 70% din traficul magazinelor online provine de pe mobil) sunt necesare investiții pentru a îmbunătăți experiența cumpărătorilor online, dar și rata de conversie”, au subliniat reprezentanții Vtex.
Pe măsură ce încrederea în eCommerce crește, cumpărătorii vor dori să aibă acces la mai multe puncte de livrare și vor fi încurajați să cheltuiască mai mult online, dacă vor beneficia de o experiență multi-channel cât mai inovatoare.
„Experiența omnichannel și presiunea din partea cumpărătorilor vor determina întregul lanț de aprovizionare (companiile de distribuție) să investească în logistică și să ofere diferite opțiuni pentru ridicarea coletelor cu produsele comandate”, adaugă Mariano Faria.
În concluzie, România este un punct important în regiune care a înregistrat o creștere uriașă de-a lungul anilor și poate deveni și mai mult o locație strategică pentru eCommerce, mai susțin reprezentanții Vtex.
De la anunțarea pentru prima dată în septembrie 2017 a extinderii pe piața din România, Vtex a finalizat deja două proiecte, pentru Miniprix și Dacris.
Fondată în 1999, ca o platformă de tip CRM în sistem SaaS, Vtex s-a transformat în furnizor de soluții eCommerce. În 2007, Walmart a ales Vtex pentru magazinul său online din Brazilia. În 2013, Vtex a lansat Vtex SmartCheckout, o tehnologie de plată online fără parolă, care este în curs de patentare.