Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Opinii |
|

Vremea fiarelor

A trecut vara. Se pregătesc de start grilele TV de toamnă. Până să duduie grilele, să ne întoarcem în trecutul apropiat!
Petre_Barbu.jpg

Pe 8 august a.c., la câteva ore după ce judecătorii Curții de Apel București l-au condamnat pe Dan Voiculescu la 10 ani de închisoare, trustul Intact a trimis un comunicat către clienții și agențiile de publicitate prin care le mulțumea „pentru parteneriatul de valoare” și îi asigura că „vom munci și mai mult, pentru a vă oferi cea mai bună platformă de comunicare”.

Această scrisoare (probabil redactată cu mult înainte de verdictul Curții, pentru că în astfel de situații orice companie trebuie să aibă pregătite planurile A, B, C…) arată atenția sporită pe care Antenele lui Voiculescu o au față de piața de publicitate. Pentru că de aici vin banii!

În ultimii trei ani, de când Antena 3 a crescut în sondajele de audiență și Antena 1 atacă insistent poziția de lider deținută de Pro TV, agresivitatea trustului Intact a crescut în businessul de publicitate. O agresivitate care a generat antipatie printre publicitari. Mai mult, Ordonanța de Urgență 25/2013, care a restricționat accesul agențiilor de media la cumpărarea de timpi de publicitate la televiziuni (eliminând așa-numitul comision rebate) a crescut nu numai această antipatie, dar a stârnit furie și umori greu de stăpânit. Pentru că OUG 25/2013 a fost dată de guvernul Ponta drept o răsplată pentru serviciile prestate de trustul lui Voiculescu (Antena 3) în lupta politică.

Bilanțurile contabile de la sfârșitul anului 2013 au arătat scăderi drastice ale profiturilor agențiilor de media, care n-au mai beneficiat de rebate-uri. Să mai amintim că, imediat după emiterea acestei ordonanțe, când lumea publicității își aduna cu greu luciditatea, Intact avea deja pregătite noile contracte de vânzare de publicitate pe care le-a trântit cu aroganță pe mesele agențiilor de media, numai bune de semnat. Contracte, bineînțeles, defavorabile agențiilor. Atunci, Intactul era la putere. Numai replierea rapidă a publicitarilor, asistați de avocați, a condus la redactarea unui contract-cadru preluat de fiecare agenție în negocierile cu Intact. Toate aceste lucruri nu pot fi uitate de oamenii din agențiile de media. Pentru că ei notează în „carnețele” și țin la „sertărașe”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii