Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Social media |
|

Vrei să cumperi? Caută pe Internet!

internet1.jpg
Aproape 70% dintre românii chestionați, cu vârste între 15 şi 45 de ani, declară că Internetul este un instrument de cumpărare foarte util, iar 44% menţionează că reţelele sociale au devenit la fel de importante ca şi alte surse de informaţii pentru a face cele mai bune alegeri de produse, conform studiului GfK FutureBuy, realizat recent de compania GfK România.

În România, penetrarea Internetului a crescut constant în ultimii ani, atingând 53% la nivel naţional şi 63% la nivel urban în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani, în aprilie 2013.

Interesul românilor pentru tablete şi smartphone-uri este în continuă creştere. Vânzările au ajuns la o pondere de 25% din totalul pieţei de telefoane mobile în unităţi în 2012, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape 5 ori în 2012 faţă de 2011.

Aceste evoluţii încep să îşi pună amprenta nu doar asupra stilului de viaţă al consumatorilor, ci şi asupra comportamentului lor de cumpărare. Dacă până nu de mult magazinele şi mediile tradiţionale de comunicare erau principalele surse de informare în vederea luării deciziei de cumpărare, în prezent Internetul este utilizat pe scară largă.

Studiu desfăşurat de GfK România pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia urbană utilizatoare de Internet, cu vârste între 15 şi 45 de ani, relevă rolul important al Internetului în redefinirea comportamentului de cumpărare. Circa 70% dintre cei chestionaţi declară că Internetul a devenit un instrument de cumpărare foarte util, iar 44% menţionează că reţelele sociale au devenit la fel de importante ca şi alte surse de informaţii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.

„Accesarea site-urilor de comparare a preţurilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor şi a recenziilor altor cumpărători, schimbul de informaţii din reţelele sociale, toate acestea sunt activităţi desfăşurate din ce în ce mai mult în vederea luării celei mai bune decizii de cumpărare, care să aducă cea mai mare valoare cumpărătorului, declară Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România. Astfel, accesul la surse multiple de informare ne transformă pe toţi în cumpărători mult mai implicaţi şi mai exigenţi, mai dificil de mulţumit decât înainte”.

În afară de mediul online, treptat se dezvoltă şi alte medii de interacţiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor. Dacă în momentul de faţă smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri (44% dintre deţinătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele 6 luni), pentru a căuta informaţii şi recenzii (42%) şi pentru a localiza magazine (42%), şi alte tipuri de comportamente încep să apară: verificarea disponibilităţii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

Cercetarea a fost desfăşurată online, pe un eşantion de 600 de respondenţi din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populaţia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 şi 45 de ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii