FacebookTwitterLinkedIn

Scăderea dramatică a volumului de exporturi este justificată de ieșirea Marii Britanii din blocul comunitar, scrie The Guardian.

Potrivit unui sondaj realizat de membrii Asociaţiei rutiere de transport britanice, volumul exporturilor din porturile britanice, pe feriboturi şi prin tunelul din Canalul Mânecii, către Uniunea Europeană, a scăzut cu 68% în luna ianuarie, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Într-o scrisoare înaintată pe data de 1 februarie, directorul executiv al Road Haulage Association (RHA), Richard Burnett, a transmis cabinetului ministrului Michael Gove faptul că oficialii săi au sesizat problemele şi au solicitat măsuri pentru diminuarea dificultăţilor, însă au fost ignoraţi.

De asemenea, Richard Burnett adaugă faptul că a precizat de-a lungul anului 2020 că necesitatea creşterii numărului de agenţi vamali este urgentă în scenariul post- Brexit.

Pe lângă scăderea drastică a exporturilor, aproximativ 65% -75% din vehiculele care sosesc din statele membre UE nu aduc marfă, potrivit lui Richard Burnett.

În ultimele săptămâni, sute de companii britanice au oprit exporturile către UE, fie au înființat depozite sau filiale pe teritoriul blocului comunitar, astfel încât să poată distribui mărfurile mai uşor. Scăderea poate fi justificată și de pandemie, însă ieșirea Marii Britanii din UE are un rol major.