Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Volumul de publicitate TV pentru supermarketuri și hipermarketuri a crescut cu 41,6% în primul trimestru al acestui an

Principalele rețele de supermarketuri și hipermarketuri au pornit „bombardamentul” cu reclame TV din primele zile ale acestui an. Carrefour, Profi și REWE (Penny Market) au înregistrat creșteri importante ale bugetelor de publicitate TV, în primul trimestru al anului 2017.
Cumparaturi-nebune-in-supermarket.jpg

Principalele 8 rețele de supermarketuri au comandat reclame care au acumulat un volum de 27.760 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele trei luni ale acestui an. Bugetul de audiență este cu 41,6% mai mare decât cel din urmă cu un an.

Liderul consumului de publicitate TV pe acest sector a fost lanțul de magazine Lidl, cu un volum de 6.680 GRP’30 target comercial, în scădere cu 22% față de aceeași perioadă a anului 2016. Totuși, Lidl ocupă locul 20 în topul general al clienților publicitari în perioada analizată.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Pe locul secund a urcat rețeaua Profi, cu 5.126 puncte de audiență, în creștere cu 86,8% față de trimestrul I 2016.

VEZI CEI MAI MARI CLIENȚI PUBLICITARI PE TELEVIZIUNE – TRIMESTRUL I 2017

Carrefour a înregistrat cea mai mare creștere procentuală de pe această nișă: 126,8%, acumulând un buget de 4.230 de GRP’30 target comercial. Trebuie precizat că rețeaua Carrefour a consumat și pentru brandul Billa, achiziționat anul trecut.

Și REWE (Penny Market) a consumat publicitate TV în creștere cu 28,3%.

Scăderi ale volumelor de audiență au înregistrat Selgros Cash&Carry (-10,9%) și Mega Image (-57,3%).

Metro Cash&Carry a comandat reclame care au adunat 1.168 GRP’30 target comercial, față de primul trimestru al anului trecut când nu a consumat publicitate TV.

Și Kaufland a intrat în forță pe „felia” publicității TV (3.985 puncte de audiență), după ce în primul trimestru al anului 2016 a fost inexistent pe micile ecrane.

Volumul de audiență obținut de nișa supermarketurilor reprezintă 5% din bugetul total de publicitate TV din perioada analizată.

AUDIENȚELE ȘI PROFILUL TELESPECTATORILOR LA EUROSPORT 1

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii