Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Volumul de publicitate pe nișa televiziunilor de filme și seriale a crescut cu 19% în primul trimestru al anului 2018

Televiziunile de filme și seriale au reușit, în primul trimestru al acestui an, să-și crească volumele de audiență pentru reclamele difuzate, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
televiziune

În primul trimestru al acestui an, nișa televiziunilor de filme și seriale a livrat către clienții publicitari un volum de 50.260 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 19% față de primele trei luni ale anului 2017.

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Bugetul total de publicitate consumat pe cele 12 televiziuni de pe această nișă reprezintă 8,3% din totalul publicității TV, în primul trimestru al acestui an.

Din cele 11 stații, doar Pro Gold (fostul canal Acasă Gold) a suferit o scădere a bugetului de audiență pentru reclamele difuzate (-35%).  (Volumele de audiență nu au putut fi comparate în cazul Bollywood TV pentru că acest canal nu figura în monitorizări în primele trei luni ale anului 2017.)

Pro Cinema, parte a grupului american CME în România, este liderul publicității pe nișa de filme și seriale, cu 12.060 GRP’30 target comercial, în creștere cu 14,8% față de trimestrul I 2017.

Pe locul secund în top se află Comedy Central, televiziune deținută de Viacom International Media, care a livrat 9.601 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 18,3% mai mult decât în primul trimestrul al anului trecut.

Comedy Central a depășit volumul de audiență furnizat de canalul AXN, aparținând companiei Sony Pictures Televison, care a înregistrat o creștere de 2,6%.

Celelalte televiziuni au avut următoarele creșteri de audiență comparativ cu primul trimestru al anului 2017: Paramount (30,5%), DIVA (8,6%), Film Cafe (74%), TNT (72%), AXN White (21%), AXN Black (31,6%) și AMC (160%.).

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii