Televiziunile de pe nișa filmelor au furnizat clienților publicitari un volum de audiență de 73.408 GRP’30 pe targetul comercial (public urban, 18 – 49 de ani), în primele șase luni ale acestui an. Bugetul de audiență este mai mare cu 13,8% față de audiența livrată în primele șase luni ale anului 2015.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Bugetul de audiență de 73.408 GRP’30 pe targetul comercial reprezintă 7% din totalul audienței furnizată de piața TV, în primele șase luni ale anului.
Topul ziarelor naționale cu cele mai mari vânzări de publicitate – semestrul I 2016
„Forbes România” estimează că pe această nișă s-a investit un buget net de publicitate de 3,4 milioane de euro.
Din cele 10 stații, doar trei au suferit scăderi de audiență față de anul precedent: DIVA (17,7%), AXN Black (-16,6%) și AXN White (-31,8%).
Următoarele televiziuni au înregistrat creșteri ale bugetelor de audiență: Pro Cinema (4,2%) este liderul nișei, AXN (37,3%), Paramount (44,4%), Comedy Central Extra (46,2%), Acasă Gold (2%), Film Cafe (15,2%) și TNT (77,8%).