
Intrarea televiziunilor DigiSport 1 și DigiSport 2 în sondajele naționale de audiență (octombrie 2015) a agitat „apele” pe această nișă TV care, până atunci, erau liniștite. „Apele” (publicității) curgeau în favoarea televiziunii Sport.ro, apaținând grupului CME România (Pro TV SRL). „Debarcarea” din octombrie a celor două televiziuni ale RCS & RDS a fost semnalul clar că operatorul de cablu TV vrea să taie felii din „tortul publiciății” de pe această nișă. Și rezultatele s-au văzut.
În primele șase luni ale acestui an, DigiSport 1 a furnizat clienților publicitari un volum de 8.491 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), trecând pe primul loc pe nișa televiziunilor de sport.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Fostul lider al nișei, Sport.ro, a livrat 7.443 puncte de audiență pe targetul comercial, în scădere cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Eurosport 1 a avut o creștere a volumului de audiență de 22,1%, în timp ce Dolce Sport și-a crescut vânzările, ajutat și de programele fotbalistice, cu 554,5%.
DigiSport 2, al doilea canal al RCS&RDS, a livrat 2.084 GRP’30 pe targetul comercial, în primele șase luni ale acestui an.
VEZI BUGETELE DE PUBLICITATE CONSUMATE DE SUPERMARKETURI ÎN SEMESTRUL I 2016!