Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Volkswagen: începutul declinului?

Gigantul  german Volkswagen (VW) a recunoscut că mașinile cu motoare diesel păcăleau testele de emisii prin intermediul unui software. Agenția de Protecție a Mediului din SUA (EPA) a anunțat că autoritățile de reglementare care măsoară emisiile toxice erau înșelate printr-un software pentru mașinile cu motoare diesel, potrivit BBC.
shutterstock_240260605

Potrivit EPA, motoarele erau prevăzute cu un software care putea anticipa scenariile de test pentru monitorizarea vitezei, funcționarea motorului, presiunea aerului și chiar poziția volanului. Când mașinile erau pornite în laboratorul de testare, dispozitivul părea că seta automobilul înr-un mod de siguranță prin care motorul pornea cu o putere mai scăzută decât cea normală. În schimb, când mașinile goneau pe șosea, motoarele ieșeau din acest mod de siguranță.

În tot acest timp, compania a avut vânzări mari în SUA, în spatele cărora s-a aflat o uriașă campanie de marketing care promitea că mașinile aveau emisii de carbon scăzute.

În consecință, aproape 500.000 de motoare au emis oxizi de azot cu pâna la 40 de ori mai mult decât este permis în SUA.  „Cu siguranță că am dat greș”, a declarat Michael Horn, care conduce subsidiara VW în SUA. În același timp, Martin Winterkorn, directorul general al grupului, a anunțat că „VW a trădat încrederea clienților și publicului nostru” și drept urmare a ales să demisioneze, deși susține că nu a știut nimic despre aceste acțiuni.

BBC mai  informează că VW  va aloca suma de 6,5 miliarde de euro pentru acoperirea cheltuielilor. Dar sunt mici șanse ca acesta să fie sfârșitul impactului financiar – EPA are puterea de a da în judecată o companie cerând daune de până la 37.500 de dolari pentru fiecare automobil care încalcă standardele, ceea ce ar duce la o amendă totală  de aproximativ  18 miliarde de dolari. În plus, în SUA au apărut primele procese civile intentate de acționari și consumatori și există chiar speculații că Departamentul de Justiție va efectua o expertiză legală.  În același timp, FBI a extins ancheta în două regiuni din SUA.

În urma acestui scandal, țări ca Italia, Franța și Coreea de Sud vor porni investigații. În întreaga lume,  politicienii, autoritățile de reglementare și organizațiile de mediu pun sub semnul întrebării legitimitatea WV de testare a emisiilor. Ministrul de finanțe al Franței a anunțat că realizarea unei expertize legale la nivel european este necesară pentru a „liniști” publicul.

VEZI ȘI: „CEL MAI BUN PLAN AL LUI MARTIN WINTERKORN”

La acest moment, aproximativ 19 milioane de mașini VW cu motor diesel pot fi afectate, motiv pentru care nu este exclusă nevoia de reajustări costisitoare pentru acestea.

Jumătate din vânzările companiei în Europa (cea mai mare piață a companiei) sunt reprezentate de mașinile cu motor diesel. Din acest motiv, acțiunile producătorului de mașini au scăzut cu 30% în primele zile de la izbucnirea scandalului.

Nu se știe dacă și alți producători auto sunt implicați. Reprezentanții Ford, BMW și Renault-Nissan au declarat  că nu utilizează „dispozitive de apărare”, în timp ce alte companii fie nu au oferit încă un răspuns, fie au afirmat că s-au supus legii.

De asemenea, The Guardian anunță că Guvernul german și UE știa că VW utiliza dispozitive speciale privind emisiile. Partidul Ecologist german a adresat în luna iulie o întrebare cu privire la existența unor asemenea dispozitive utilizate în industria auto. „Guvernul Germaniei ne-a spus în luna iulie că știa de utilizarea acestui software în SUA. În plus, știau că acest sistem se folosește la o scară extinsă. Guvernul colabora cu industria auto, dar nu pentru reducerea nivelului emisiilor, ci pentru a se asigura că măsurarea emisiilor îndeplinește standardele grafice oficiale”, a declarat Oliver Krischer, Vicepreședintele Partidului German al Verzilor.

Conform unui comunicat de presă emis de VW, vineri va avea loc o ședință în vederea numirii unui nou CEO al companiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii