
Potrivit Reuters, deficitul de cipuri afectează companiile Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor, Fiat Chrysler Automobiles şi alţi producători de automobile.
”Pentru Volkswagen, prioritatea maximă este reducerea la minimum a efectelor blocajului din livrările de semiconductori asupra producţiei”, a spus purtătorul de cuvânt al Volkswagen, adăugând că compania doreşte să rezolve problema în strânsă cooperare cu furnizorii săi.
Printre furnizorii din industria auto afectaţi se mai numără și Bosch şi Continental din Germania, care sunt dependenţi de furnizorii de cipuri din Taiwan şi din alte ţări asiatice.
Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, l-a îndemnat pe omologul său taiwanez Wang Mei-hua să convingă producătorii taiwanezi de cipuri să contribuie la ameliorarea deficitului de semiconductori din industria auto. Pentru a reduce dependenţa de furnizorii asiatici, însă, Berlinul intenţionează să suplimenteze sprijinul statului pentru creşterea capacităţii de producţie a semiconductorilor din Germania şi Europa.