FacebookTwitterLinkedIn

Care sunt lucrurile descoperite în acest an?

Voicu Oprean: La începutul anului, am avut perioadă de euforie, în care totul a mers extraordinar, apoi a venit o perioadă de panică și neputință. Acum, ne încadrăm într-un nou normal. Lumea se schimbă.

Pentru mine a fost o provocare cum să stau cu mintea limpede, când cei din jurul meu erau într-o zonă de panică și negativă. Pentru că orice decizie, este necesar să ai nevoie de o minte limpede. A-mi păstra mintea limpede a fost cea mai mare provocare. Plimbările în natură, cu cei doi copii ai mei sau cu câinele, au reprezentat un liant important.

Pe de altă parte, am descoperi TikTok-ul, am ajuns într-o zonă a dependenței.

Unele business au mers mai bine, alte mai rău, altele au fost catastrofale. Pe ce să ne focusăm? Pe afacerile care merg rău sau pe cele care merg mai bine?

Pe zona tehnologiei, lipsește timpul pentru conferințe și întâlniri față în față. Surprinzător, pot spune că acum fac mai multe lucruri datorită tehnologiei. Poate este un nou mod de viață, care se va transforma în normalitate.

Nu supraviețuiește cel mai puternic, ci supraviețuiește cel care se adaptează cel mai bine. Cred că aceasta este concluzia acestui an.

Strategia pentru anul 2021

Voicu Oprean: Pentru AROBS, am învățat o lecție prin care am constatat diferența dintre clienții americani și europeni. Europa a ieșit mai bine pe termen lung. Clienții americani au închis proiectele în pandemie. Pentru noi oamenii au fost importanți. Contează oamenii noștri în primul rând, înaintea clienților, cu orice risc să fie ofensați.

Ne așteptăm la niște mișcări din partea clienților din America. A crescut foarte mult cererea din Statele Unite. Avem o zonă de latență din zona europeană.

Nu-mi place să fac recomandări. Pentru mine, contează să identific acele oportunități. De exemplu, industria de travel a căzut cu 70%. Eu încerc să descopăr oportunitățile în acest sector. Cred că acum este momentul ca guvernul să investească în infrastructură.

Urmează un an interesant. Avem certitudinea că va veni vaccinul și că acesta există. Au cresct companiile pe bursă, ceea ce înseamnă un lucru bun. Acțiunile din zona tehnologiei au scăzut în ultima vreme.

Există ricul de crește a cereri de servicii din America. România este o piață foarte bine aliniată la cultura de business din Europa.

În continuare, văd o presiune mare pe zona de salarii și de personal. Avem peste 8.000 de clienți în România. Aici văd o nevoie de reinventare în zona de digitalizare. Dar oamenii au nevoie de acel contact de dinainte.

Cred că sănătatea noastră mintală este foarte importantă. Fiecare trebuie să-și găsească acele resorturi

Noi ne gândeam să organizăm șapte petreceri în companie, în diferte locații pe care le avem în țară, dar din cauza pandemiei, am renunțat.

Sunt trei piloni: familia, zona personală și business-ul. Viața se desfășoară normal. Ne vom adapta continuu. Aceste schimbări, lună de lună, au fost minore, dar cumulate am trăit mari schimbări.

Dacă suntem cu mintea limpede, această schimbare va veni natural, ușor și cu oportunități de business.