Cautare




, Contributor

Parfumuri |
|

Voiaj în universul miresmelor

I-a plăcut dintotdeauna să călătorească. A locuit pe mai multe meridiane şi a deschis afaceri noi. Nu i-a fost niciodată frică să o ia de la capăt pentru că ştia că are gena antreprenorului. Fragranţele au însoţit-o pretutindeni şi, la un moment dat, s-au transformat în business şi i-au devenit carte de vizită: Linda Pilkington, fondatoare şi parfumieră a Casei Ormonde Jayne London.
Linda 009 jpg

Linda, nu faci un secret din faptul că în materie de parfumerie eşti autodidactă. Nouă, tuturor, ne plac fragranțele rafinate; ce te-a făcut pe tine însă să faci un pas mai departe și să te specializezi în acest domeniu?

Am început să fiu interesată de parfumerie fiind atrasă de frumusețea, de eleganța flacoanelor. Totul a început cu sticluța de Madame Rochas pe care mi-a dat-o mama. Cu ea pe raft, la oglindă, părea că întreaga atmosferă din camera mea se schimbase. M-a prins această pasiune; mi-am dorit mai multe flacoane.

De-a lungul anilor, am colecționat de la mama și de la prietenele ei toate sticluțele disponibile. Era o chestiune ce ținea mai degrabă de impresia vizuală; fragranţelor în sine nu le dădeam o importanță prea mare. Lucrul acesta s-a schimbat mai târziu, când cineva mi-a văzut camera și mi-a pus niște întrebări privitoare la interesul meu pentru parfumuri. A fost momentul în care pasiunea mea a prins cu adevărat viață.

Tânjeam să experimentez senzațiile date de toate creaţiile de pe piață. Am devenit de-a dreptul enervantă pentru cei de la raioanele magazinelor universale tot insistând să capăt mostre. Asta făceam sâmbăta. Aveam paisprezece ani la acea vreme.

Care a fost prima aromă realmente memorabilă?

Am fost norocoasă și am primit, la un moment dat, o mostră de Diorella by Christian Dior – a fost un moment divin în care mi s-a schimbat viața. Am reușit să obțin toate parfumurile Christian Dior în următorii doi ani.

Pentru o vreme ai condus afaceri dintre cele mai diverse și ai călătorit pe toate meridianele. Cât de importante au fost aceste deplasări și experiențe manageriale pentru viitoarea ta carieră în parfumerie?

Am petrecut cam paisprezece ani în Europa continentală, în Africa de Sud, în America de Sud și în Orientul Mijlociu. Călătoriile acestea au constituit un imens privilegiu, dar cum vocația mea este aceea de femeie de afaceri, eram mereu în căutarea acelor lucruri care să-mi stârnească interesul. În America de Sud am ținut o gelaterie, furnizând înghețată şi chioșcurilor de la ieșirea din supermarketuri – şi, uite-așa, m-am familiarizat cu producția de înghețată. Un specialist care lucrase la Mövenpick mi-a venit în ajutor învățându-mă rafinata artă a preparării ei, lucru care m-a ferit de a cheltui mult, de vreme ce o rețetă poate costa chiar și 10.000 de dolari. A fost prima mea experiență legată de arome și odată cu ea a debutat și pasiunea mea pentru gătit.

Îți place în continuare să călătorești? Care sunt locurile unde îți place să revii, unde te simți cel mai bine?

De când am devenit mamă, am început să ocolesc drumurile lungi și obositoare, așa că, în ultimii ani, am fost mai ales prin Europa – în Italia și Franța. Recent, am zis că nu strică un pic de aventură și am mers în Turcia și la Marrakesh, în Maroc. Dar țara pe care o iubesc cel mai mult rămâne Egiptul. Tânjesc să mă întorc acolo.

Ai voiajat mult şi ai condus tot felul de afaceri. În lumea parfumurilor cum ai ajuns?

Nu m-am gândit ca atare la a avea o casă de parfumuri. A fost, pur și simplu, o chestiune de noroc că s-a întâmplat aşa. Un prieten bun din copilărie care lucra pentru Chanel, ocupându-se de deschiderea primului butic de bijuterii al acestei mărci la Londra, m-a rugat să fac nişte lumânări parfumate. Și de-acolo a început totul. Mi-a dat oportunitatea să-mi câștig existența din creativitatea mea. Planificarea unui astfel de demers ambițios este o chestiune dificilă, practic, determinarea pură și volumul de muncă depusă sunt lucrurile care dau contur proiectului. Iar casa de parfumuri creativă şi respectată a început încetul cu încetul să capete realitate. Sunt foarte mândră de Ormonde Jayne.

Este Regatul Unit mediul cel mai bun pentru un astfel de business?

Pot spune că este o țară minunată în care să faci afaceri. Am muncit pe cont propriu, fără niciun fel de investiție, dar am fost capabilă să înregistrez o companie și să închiriez un studio, apoi să angajez oameni care să mă ajute, totul fără niciun fel de piedici de ordin birocratic. Regatul Unit este un loc bun pentru oamenii de afaceri, este benefic spiritului antreprenorial, așa că, da, este un loc excelent în care să-mi administrez afacerea din domeniul parfumeriei.

Îți plac ingredientele rare și neconvenționale și ai apetenţă pentru a experimenta…

În Orientul Mijlociu am întâlnit oudul. Nu neapărat m-am îndrăgostit de acest miros, dar mi-am dat seama că a folosi acest ulei i-ar da unei fragranțe rafinate ceva unic. La acel moment, oudul era utilizat ca notă singulară sau cel mult în amestec cu trandafirii de Taif. Nimeni nu crease vreun parfum internațional folosind oudul. Ormonde Jayne a fost prima casă care a făcut asta, abordare ce a adus recunoașterea creativităţii și caracterului inovativ al mărcii mele.

CITEȘTE ȘI Rose Saneuil – La început a fost culoarea

Să trag concluzia că între opulență și simplitate tu o alegi pe prima.

Fără doar şi poate, opulența. Parfumurile rafinate, aromele excepționale, lucrurile decorative, cașmirul, mătasea, cărțile cu coperți cartonate. Aleg lucrurile opulente, dar o viață simplă.

Ce problemele pot provoca ingredientele mai dificil de utilizat?

Anumite ingrediente sunt vestite tocmai pentru faptul că au nevoie de luni până a se matura. Asta înseamnă că unele dintre parfumurile noastre, care conțin atât de multe ingrediente speciale, pot rămâne neomogene o lungă perioadă, iar asta poate provoca probleme legate de producție.

Sunt curios să aflu cum descrii tu stilul caracteristic Casei Ormonde Jayne.

Stilul nostru este o chestiune compusă din mai multe niveluri. Fragranțele sunt prezente sub forma de apă de parfum, parfum sau extract de parfum. Niciuna nu este grea, cât, mai degrabă, complexă. Fiecare ingredient „respiră“. Sunt fragranţe persistente, elegante și de o calitate excepțională.

Care este bestsellerul colecției?

Bestsellerul se tot schimbă. În 2016 a fost Montabaco Intensivo, în 2017 – Ambre Royal.

Și care este cel pe care îl porți cel mai des?

Nu rămân la un singur parfum. Favoritele mele sunt Osmanthus, Frangipani, Champaca, Ormonde Woman, Orris Noir și White Gold.

Ce spun clienţii despre parfumurile tale?

Mulți dintre clienți ne caută în magazine pentru că au auzit vorbindu-se de noi și pentru că au mirosit vreun parfum de-al nostru pe cineva şi vor să afle mai multe. Sunt oameni de toate felurile. Politica noastră este să tratăm fiecare client ca pe o celebritate de prim rang. Dacă a făcut efortul să vină să ne cunoască, noi trebuie să demonstrăm că suntem la înălțime.

Care este reacția ta când treci pe lângă cineva care poartă o fragranţă Ormonde Jayne?

Îi spun că miroase foarte bine.

Care-i avantajul cel mai mare pe care ți-l aduce statutul companiei tale de casă independentă?

E avantajul independenței în sine, dar și acela dat de faptul că ne facem singuri parfumurile, așa că deținem controlul asupra stocurilor. Producem fix atât cât e necesar, așa că nu blocăm bani în stocuri.

Care sunt, în opinia ta, regulile de aur în domeniul parfumurilor de lux?

Să nu copiezi. Să ai o vorbă bună de spus despre fiecare. Cu alte cuvinte, sunt aceleași reguli ca în viața de zi cu zi.

Pe cine admiri cel mai mult din această industrie?

Pe Geza Schoen de la Escentric Molecules, un prieten bun, care m-a învățat tot ce știu.

Cum se anunță viitorul caselor de pe segmentul parfumurilor de nișă?

Se pare că brandurile bune nişate direcționează vânzările. Multe case mari și-au creat linii exclusive pentru anumite magazine de lux tocmai pentru că au identificat această tendință. Dar nu toate mărcile vor rezista, pentru că piața este cumva saturată, așa că doar brandurile foarte bune vor rămâne. Clientul trebuie să se întoarcă și să cumpere și al doilea flacon și să devină fanul casei tale – doar așa supraviețuiești. E esenţial să ai servicii bune pentru clienţi.

CITEȘTE ȘI Parfum de epoci aristocrate – UP by Forbes

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii