Noile reguli, care sunt deja în vigoare, includ definiţia Vodafone pentru discursul instigator la ură şi pentru ştirile false, pentru a putea determina dacă o anumită publicaţie poate difuza reclame Vodafone, ceea ce nu implică schimbarea politicii companiei în ceea ce priveşte accesul la respectivele site-uri sau produse media.
Vittorio Colao, director executiv al Vodafone Group: „Discursul instigator la ură şi ştirile false ameninţă să submineze principiile respectului şi încrederii, care unesc comunităţile. Vodafone are un puternic angajament în ceea ce priveşte diversitatea şi incluziunea şi pune mare preţ pe integritatea proceselor şi instituţiilor democratice, care sunt adesea ţinta promotorilor ştirilor false. Nu vom tolera ca brandul nostru să fie asociat cu un astfel de conţinut abuziv şi dăunător”.
Compania defineşte discursul instagator la ură drept un discurs ce urmăreşte, în mod deliberat, umilirea femeilor sau a minorităţilor vulnerabile, iar ştirile false drept informaţii prezentate ca fiind bazate pe fapte, dar care nu au o sursă primară credibilă, cu scopul de a înşela cititorii.
În România, Vodafone se numără printre cei mai mari investitori în publicitate. În primele trei luni ale acestui an, Vodafone a ocupat locul 22 în topul investitorilor în publicitatea TV.