Tranzacția vizează operațiunile din Germania, Ungaria, România și Republica Cehă. Dacă va fi aprobată, se va crea unul dintre cei mai mari furnizori telecom din Europa, intrând în concurență cu T-Mobile.
Businessurile din cele patru țări au reprezentat aproximativ 28% din fluxul de numerar pentru operațiunile consolidate din 2017 al Liberty Global, care nu include participația de 50% în joint venture-ul VodafoneZiggo din Olanda.
Pentru a fi finalizată, tranzacția trebuie aprobată de autoritățile de concurență din Europa, fiind estimată spre finalizare pentru mijlocul anului viitor.
Entitatea formată în urma achiziției va permite clienților Vodafone și UPC România să aibă acces la oferte convergente de servicii mobile, de internet în bandă largă și TV, precum și la servicii dedicate persoanelor juridice. Tranzacția nu va include operațiunile UPC România de televiziune prin satelit, Focus Sat, conform Vodafone.
În urma achiziției, Vodafone va avea una dintre cele mai mari infrastructuri din Europa de rețea de nouă generație („next generation network”, NGN), cu 54 de milioane de gospodării care beneficiază de servicii prin cablu/fibră prin propria rețea și o acoperire NGN totală de 110 milioane de gospodării și companii, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu alți operatori, devenind unul dintre cei mai importanți furnizori din Europa de servicii de telecomunicații fixe și convergente pentru clienții persoane fizice și juridice.
Compania creată în urma achiziției va putea oferi servicii TV interactive, de internet în bandă largă și de telefonie fixă, precum și servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienți mobili ai Vodafone România și pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România („revenue generating unit”, RGU). Compania astfel creată va avea o cotă totală de piață de 25% după veniturile totale.
„Această achiziție va duce la transformări semnificative și va crea un furnizor important de servicii convergente de telecomunicații, contribuind la creșterea competiției pe piața din România. Tranzacția va aduce beneficii atât pentru clienții celor două companii, cât și pentru economia românească, deoarece noua companie va acționa ca un catalizator pentru inovația în servicii și va oferi un context mai amplu pentru investiții în rețeaua fixă. Vodafone și UPC România au în comun o abordare axată pe calitatea serviciilor și sunt complementare prin prisma segmentelor de clienți deservite – Vodafone are utilizatorii mobili, iar UPC România, utilizatori de broadband și de servicii TV”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.