Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Vladimir Sterescu, Country Manager CGS Romania: „Pentru a diminua efectele negative ale crizei pandemice, consider ca statul ar trebui sa acceseze imprumuturi masive”

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
1CGS

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Scopul nostru principal a fost sa nu afectam activitatea companiei, atat din punct de vedere business, cat si din perspectiva angajatilor nostri. Chiar de la primele semne de raspandire a epidemiei de COVID-19 in Romania am luat toate masurile pentru a ne proteja angajatii, dar in acelasi timp si pentru a asigura o continuitate a proiectelor pe care le derulam.

Mentionez ca, inca din primele zile, am lucrat intens pentru a discuta cu clientii si a-i informa despre o posibila situatie grava cu care ne vom confrunta si despre solutiile de lucru remote pe care urma sa le implementam.

In cadrul CGS Romania, dar si global, infrastructura era deja pregatita pentru lucrul de acasa si, de altfel, avem de mai multa vreme echipe care lucrau remote cu precadere in Bucuresti, Targu Jiu si Brasov. Team leaderii au un set de tool-uri necesare pentru a monitoriza echipele, iar toate sedintele s-au mutat acum online, pe platforma Microsoft Teams.

In consecinta, cu acordul clientilor pe care ii deservim, activitatea s-a mutat intr-un timp relativ scurt in casele angajatilor, oferindu-le conditiile tehnice necesare si neafectand desfasurarea business-urilor clientilor nostri.

 

Care sunt masurile pe care compania dvs le-a luat in sprijinul angajatilor de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Ne-am concentrat eforturile pe continuitatea business-ului, cat si pe securitatea si siguranta angajatilor nostri. Drept urmare, masurile noastre s-au indreptat spre mutarea angajatilor in sistemul work from home cat mai rapid, iar, pentru cei ramasi la birou, sa le furnizam conditii propice, de siguranta si preventie in conformitate cu reglementarile aflate in vigoare.

In primul rand, ne-am aprovizionat cu solutii dezinfectante pentru maini, solutii pentru sterilizat mobilierul, perifericele, dar si solutii pentru igienizarea si curatenia spatiilor comune. Toate resursele de acest tip sunt concentrate in zonele in care mai avem colegi in birouri si precizez acest lucru deoarece avem 85% dintre angajati care lucreaza remote, de acasa. Sunt materiale pe care incercam sa le rationalizam deoarece avem spatii mari, deci nevoi de cantitati mari, iar distribuitorii nu pot onora comenzi intregi.

Deoarece nu toti angajatii au un laptop de serviciu, abordarea noastra a fost de a le pune la dispozitie acasa PC-ul pe care lucrau la birou.

 

Care ar fi masurile guvernamentale ce ar trebui luate in urmatoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activitatii din sectorul in care activati.

Pentru a diminua efectele negative ale crizei pandemice, consider ca statul ar trebui sa acceseze imprumuturi masive. De asemenea, tinand cont de aceste fonduri, ar trebui sa vina cu planuri de investitii pe termen lung, atent conturate. In acelasi timp, este important sa fie dat startul la proiecte de infrastructura, dar si la unele care sa vizeze constructia de spitale.

Un alt aspect important de luat in calcul este cresterea bazei de impozitare, dar si colectarea de impozite la bugetul local de la romanii aflati peste hotare, pentru ca presiunea sa nu cada doar asupra contribuabililor din tara.

 

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Noi deja ne-am facut un plan de intoarcere la birou si acest plan are in vedere eventualitatea pesimista prin care pandemia ar reveni si de aceea consideram ca, la momentul intoarcerii, vom face niste pasi mici, cu 25 % din personal intors la birou, urmand sa adaugam pe langa acestia doar angajati noi. Ne dorim sa mentinem pana la finalul anului acest plan, daca si conditiile de business ne permit acest lucru.

 

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Suntem implicati in mai multe proiecte sociale prin care ajutam in mod direct sau indirect atat statul, cat si anumite comunitati.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii