Cautare




, Contributor

ForbesForward |
|

Vlad Popescu, Director General Norofert: “O greșeală capitală, într-o perioadă de acest gen, este să oprești investițiile”

Deși industria agricolă a resimțit efectele pandemiei, producătorul românesc de inputuri agricole ecologice Norofert și-a urmat strategia de dezvoltare și extindere. Grupul a atins obiectivul de venituri pentru întreg anul 2020 și are planuri ambițioase pentru viitor.  
Vlad Popescu

Anul 2020 a adus pentru domeniul agricol două mari provocări: pandemia și secetă. Cu toate acestea, grupul Norofert a trecut cu brio peste perioada dificilă și a înregistrat afaceri impresionante. “Sezonul agricol trebuie să meargă înainte. Am luat niște decizii dificile, am introdus niște produse noi pe piață, ca să ne ajutăm și clienții și să putem merge mai departe cu vânzările“, declară Vlad Popescu, Director General & Președinte Consiliu de Administrație Norofert Group, în cadrul ediției #62 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward e·vent. Poate pentru agricultori, o problemă mai acută a fost reprezentată de secetă, iar, potrivit lui Vlad Popescu, anul 2020 a fost “este cel mai rău din ultimii 25-30 de ani“. Drept urmare, se remarcă schimbări în comportamentul fermierilor, care se concentrează acum pe irigații sau pe obținerea de fonduri pentru a îmbunătăți sau revitaliza sistemele de irigații deja existente: “Vedem fermieri mult mai atenți la cheltuieli și la investiții, nu cred că o să mai vedem aceleași cheltuieli pe lucruri inutile, ci pe irigații și pe îmbunătățirea solului“, adaugă el.

Norofert a continuat să-și concretizeze planurile, iar anul acesta acţiunile companiei au intrat la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti. De asemenea, Norofert a continuat să investească și să își urmărească strategia de extindere. “O greșeală capitală, într-o perioadă de acest gen, este să oprești investițiile, acestea fiind garanția pe termen mediu și lung a unei companii. Orice investiție am avut, nu am stopat-o, fie că vorbim de  investiția în fabrică, fie că vorbim de investiții în IT, în echipă, cred că faptul că nu le-am oprit ne-a ajutat foarte mult“, spune Vlad Popescu.

 

Visul american

 

Ne-am hotărât să intrăm în SUA pentru că este cea mai mare piață, cât și cea mai dificilă piață pentru genul acesta de produse specializate, pentru agricultura ecologică. Cred că avem tehnologia potrivită pentru o astfel de piață“, explică Vlad Popescu. Compania a ales statul Ohio, însă directorul general mărturisește că pandemia a îngreunat procesul. “Nu am plecat cu o idee clară despre unde vrem să ajungem, am plecat cu ideea că avem niște produse care se pretează pieței din SUA, am vrut să mergem pe cea mai dificilă piață pentru că acolo nu trebuie să construiești piața, acolo găsești piața“, adaugă el, remarcând faptul că decizia a fost eficientă pentru companiei și “va cântări foarte mult în activitățile consolidate ale grupului“.

În prezent, Norofert se concentrează pe cercetare și pe investiții în acest sens: “Urmează niște proiecte foarte interesante, prima grijă este să rămânem în fața concurenței cu tehnologia din fabrică, prima investiție la începutul lui 2021 este o acilitate de producție în actuala locație din Filipestii de Pădure, de îngrășăminte de sol, ne va completa portofoliul de produse. A doua investiție este un laborator de cercetare și de analiza de sol, pe care îl pregătim de foarte mult timp, este o investiție pe termen mediu și lung“. Complementar, printre obiectivele în ceea ce privește România se regaseste obținerea unei cote de piață din ce în ce mai mare pe agricultura convențională și consolidarea agriculturii ecologice. “Cred că putem să mergem mai departe și fără o strategie, dar nu pentru foarte mult timp“, spune Vlad Popescu, încurajând fermierii să acorde cât mai multe fonduri irigațiilor.

Cred că 2020 este un punct de cotitură pentru foarte mulți fermieri, multe ferme s-au închis pentru că nu au mai putut face față cheltuielilor. Cred că mulți fermieri se gândesc că dacă nu se adaptează, vor închide fermele pe viitor. Foarte mulți încep să se uite la tehnologie, fie că vorbim de cartare din satelit, fie că vorbim de drone, fie că vorbim de produse care sprijină culturile” completează directorul general. În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, Norofert a început să producă îngrăşăminte ecologice, iar între 2017 şi 2019, compania a înregistrat o creştere după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain şi a lansat tableta efervescentă.

Norofert a raportat o cifră de afaceri consolidată de 14,4 milioane lei în prima jumătate a anului 2020, cu 492% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii