Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Vlad Petre: „Deși am 10 ani de campanii în acest domeniu, învăț publicitate în fiecare zi”

Vlad_Petre.jpg
Cum se învață meseria de publicitar? Îți trebuie diplome și certificate de calificare sau pur și simplu dorința de a învăța? Trebuie să fii tobă de carte sau să fi căzut în „butoiul cu talent”? Să transpiri muncind sau să furi meseria de la cei mai bătrâni? Citiți opiniile unor tineri care au reușit în publicitate. Veți avea ce învăța! Vlad Petre, Client Service Director în agenția The Geeks

Forbes: Cum ai învățat publicitate: în agenție, la locul de muncă, ai urmat o școală de specialitate, din cărți, ai avut vreun profesor?

Vlad Petre: Am să încep prin a spune că, deși au trecut aproape 10 ani de proiecte și campanii în acest domeniu, învăț publicitate în fiecare zi, de la colegi, clienți, de la traininguri sau din evenimentele de profil la care particip. Dincolo de această mențiune, răspunsul la întrebarea ta este foarte simplu. Trebuie doar să înlocuiești virgulele din enumerare cu „+”.

Forbes: Există o vorbă (veche): „Meseria se fură, nu se învață”. Este valabil acest proverb în publicitate?

Vlad Petre: Având în vedere că și publicitatea este o meserie ca toate celelalte, un raționament de logică simpla spune că da, proverbul este valabil și în publicitate.

Forbes: Care este sprijinul agenției sau al rețelei din care faci parte în așa-numita perfecționare profesională?

Vlad Petre: Ca în orice altă meserie locul în care lucrezi este foarte important în dezvoltarea profesională. O agenție mare, parte dintr-o rețea multinațională, îți poate da șansa să lucrezi pe proiecte și campanii regionale sau globale, te ajută să accesezi ușor knowledge internațional, sprijină și facilitează schimbul de experiență cu colegi de rețea din toate colțurile lumii. Deci, răspunsul este da, sprijinul rețelei este foarte important în dezvoltarea și perfecționarea profesională.

Forbes: Care crezi că este succesul în publicitate: să fii tobă de carte sau să ai talent?

Vlad Petre: În opinia mea nu există niciun domeniu de activitate în care talentul să fie o condiție suficientă pentru a avea succes. Te poate ajuta să faci diferența în unele momente sau să rezolvi uneori lucrurile mai ușor. Este, dacă vrei, fondul pe care se construiește. Fără muncă și pregătire e imposibil să ai succes. Când vine în discuție acest subiect, talent vs muncă, îmi aduc aminte de răspunsul lui Hagi la aceeași întrebare adresată de un jurnalist. El spunea cam așa: „Cu talentul te naști, iar munca și pregătirea au rolul de a-l pune în valoare”. Cred că are perfectă dreptate.

CARTE DE VIZITĂ

Vlad Petre, 30 de ani

Agenția: The Geeks

Funcția: Client Service Director

Studii: Liceul „Gheorghe Șincai” (clasa de informatică) și ASE, specializarea Comerț.

Experiență: 10 ani în comunicare. Primii cinci ani i-a petrecut în agenția de marketing sportiv Making Of Promotion.

În această perioadă s-a ocupat de organizarea unor evenimente sportive precum „Seara Campionilor”, „Cupa Hagi”, programul național de selecții de fotbal „Gillette – Vreau să fiu mare” și de managementul drepturilor de imagine ale unor sportivi precum Gheorghe Hagi, Gheorghe Popescu, Dan Petrescu, Cristi Chivu, Razvan Lucescu, Ilie Dumitrescu, Emeric Ienei și mulți alții.

Următorii doi ani au fost în domeniul publishing digital, ocupând poziția de Business Developer la IQads în cadrul F5 – Realitatea.Cațavencu.

Ultimii trei ani au fost petrecuți în agenția The Geeks, în calitate de Brand Communication Director, fiind responsabil de coordonarea departamentului de Client Service.

Printre brandurile pentru care a lucrat de-a lungul timpului se numără: Doncafe, Vodafone, Gillette, Coca-Cola, Petrom, Samsung, Nescafe, Bergenbier, Groupama.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii