Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

Modă |
|

Visul american în modă

Povestea Schott NYC definește visul americantranspus în atitudinea rebelă a celor mai cunoscute vedete din muzica și filmele ultimilor 100 de ani: James Dean, Marlon Brando, Sex Pistols, Bruce Springsteen, Jay-Z, Lady Gaga, Kim Kardashian și Kanye West.
Schott (8)

Poate că numele mărcii nu spune mare lucru, dar în mod sigur toată lumea are în minte atitudinea răzvrătită a unor personaje emblematice precum Marlon Brando sau James Dean. Sprijiniți de o motocicletă Harley Davidson, cei mai frumoși „rebeli“ poartă cu mândrie acea piesă de stil americană identificată cu expresia „motor jacket“. Este rezistentă, pe măsură ce se uzează arată din ce în ce mai bine și se dovedește potrivită pentru orice vreme. Mai puțini știu că faimoasa geacă nu se leagă de faimosul producător de motociclete ci de imaginația a doi frați din New York, fii ai unui emigrant rus.

O viziune practică

Într-o vreme în care Ford Model T transforma America în cea mai dinamică societate din lume, Irving și Jack Schott încep să producă pelerine într-un beci din Manhattan și să le distribuie cu ajutorul vânzătorilor ambulanți. Curând, Irving Schott crează prima geacă de piele și o denumește după marca sa preferată de trabuc – Perfecto. Ideea se dovedește genială pentru acea vreme și deja la mijlocul anilor 1920 se poate spune că Schott NYC revoluționase ideea de îmbrăcămite practică, fiind primul producător care folosește fermoarul la o geacă.

GALERIE FOTO SCHOTT NYC 

A doua viziune a lui Irving Schott se leagă de popularitatea motocicletei pe care el o anticipează încă de la început. Așa că, în 1928, Schott NYC desenează și produce prima geacă de motor din lume. Doar că, pentru a fi sigur că ajunge exact la clienții care înțeleg utilitatea unei astfel de piese de vestimentare, frații Schott se duc să își vândă produsul la distribuitorul Harley Davidson din Long Island, cu prețul de 5,50 dolari. Succesul a urmat pe loc și restul este istorie… Perfecto devine un simbol al generației curajoase care a urmat.

Stilul ofițerilor americani

Al Doilea Război Mondial marchează încă doua piese de rezistență pentru Schott. La comanda Forțelor aeriene americane, același genial Irving Schott proiectează și produce faimoasa „bomber jacket“ pe care o poartă aviatorii în zborul lor peste frontul european. În același timp, tot Schott proiectează și produce haina de lână cu două rânduri de nasturi, „naval pea coat“, pentru ofițerii din marină. Cele două proiecte au devenit atât de cunoscute și apreciate încât Armata americană le-a folosit pentru următorii 60 de ani, iar Schott le produce încă în colecția permanentă.

Deja la sfârșitul războiului, marca este cunoscută în Statele Unite și se asociază, fără să își fi propus, cu noua generație de rebeli care „se aleargă“ cu motociclete și mașini puternice pe acorduri de Rock’n’Roll. În 1954, Marlon Brando, un tânăr actor devenit celebru în filmul „The Wild Ones“, atrage atenția asupra gecii „Perfecto“ de care nu se desparte niciodată dar implicit dăunează afacerii, pe măsură ce școlile din toată țara interzic elevilor să poarte acest simbol al nonconformismului. Situația nu va dura însă mai mult de un an, deoarece moartea tragică a unui alt client celebru, James Dean, readuce celebritatea gecii de motor Perfecto, celebritate pe care nimeni nu a mai putut să o eclipseze vreodată.

Lista clienților continuă cu aceeași densitate de vedete până în prezent, în muzică, dar și în filme. Anii 1970 și 1980 asociază Perfecto cu mișcarea Punk Rock, fiind o prezență obligatorie pentru formații precum The Ramones, Blondie, Joan Jett și Sex Pistols.

O colecție inovatoare

Globalizarea din anii 2000 a marcat extinderea colecției de produse, păstrând însă nealterată filozofia fondatorilor. În primul rând, Schott NYC rămâne o piesă reprezentativă pentru standardul Made In America. Indiferent de materialele abordate, fie că sunt poliester, lână sau bumbac, calitatea trebuie dublată de spiritul practic care a stat la baza succesului din cei 100 de ani de existență. La conducerea afacerii găsim a treia și a patra generație a familiei Schot, cu particularitatea că femeile reprezintă proprietarii majoritari. Mai exact, Jason Schott, a treia generație și vocea noilor schmbări ascultă încă de mama sa, Roz – președintele companiei – și de mătușa sa – acționarul majoritar. Activitatea ultimilor ani arată că povestea Schott NYC devine chiar mai populară decât a fost vreodată. Dacă Bruce Springsteen a ales să poarte Perfecto pe coperta albumului său „Born to run“ din 1975, și în anii 2000 același model Perfecto rămâne modern în ținutele lui Jay-Z și Lady Gaga. Mai mult, la recenta căsătorie dintre Kim Kardashian și Kanye West, cei doi și-au dorit să poarte geci de motor Schott NYC personalizate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii