
În prezent, Viofanny deține în portofoliu cinci produse atestate tradițional și vinde majoritar în județele Botoșani, Bacău, Iași și Suceava, în HoReCa și magazine de proximitate, dar și în retail.
Viofanny raportează pentru primele nouă luni din 2020 vânzări de aproape 850.000 de lei, cu un coș mediu de cumpărături care a variat între 70 și 80 de lei. Compania comercializează produsele în județe din regiunea Moldovei, dar și în București, Brașov, Brăila, Buzău, Constanța, Iași, Piatra Neamț și Roman prin listarea în Carrefour, sub brandul „Produs în Bucovina”. Anul acesta au crescut și solicitările pentru comenzi online, dată fiind listarea pe platforme online care comercializează produse locale.
Chiar dacă anul acesta au fost și perioade când vânzările au scăzut, dat fiind faptul că ultimele trei luni din an cuprind și perioada sărbătorilor de iarnă, reprezentanții companiei se așteaptă la o creștere a vânzărilor. Compania deține și două magazine proprii în orașele Botoșani și Suceava.
„Ne mândrim cu portofoliul nostru de produse atestate tradițional și ne bucură interesul constant pe care clienții îl au față de calitate și respectul pentru rețete moștenite în familie, din generație în generație. Rețeta de cașcaval, de exemplu, a fost adusă în Săveni de un macedonean, Nicolae Caranica. A fost primul maistru în cadrul fabricii de cașcaval înființată în Săveni în anii 1960. Printre angajații fabricii au fost și membri ai familiei noastre, care au învățat de la maistrul Caranica să facă cel mai bun cașcaval.
În prezent, lucrăm exact așa cum se lucra la fabrica de cașcaval din Săveni. Prelucrăm lapte integral de vacă, opărim bașchiul în coșuri de nuiele și formăm cașcavalul manual, pe planșetă din lemn de brad. În ceea ce privește celelalte rețete după care lucrăm acestea se află în familia noastră de generații întregi, părinții și bunicii noștri fiind crescători de animale și implicit producători de brânzeturi”, a declarat Ştefaniea Şfabu, cofondator Viofanny.
Estimările pentru acest an presupun depășirea cifrei de vânzări din 2019 cu 10%. Anul precedent, compania a avut o cifră de afaceri de peste 1,36 milioane de lei. Pentru creștere, producătorul mizează, în principal, pe atragerea de noi clienți și pe extinderea zonei de distribuție.
„În ceea ce privește popularitatea, este greu de făcut o clasificare exactă. Toate produsele noastre sunt apreciate în egală măsură de consumatori, dar cererea și, implicit, vânzările sunt diferite de la un anotimp la altul. Vara se vând mai bine cașul și urda, iarna se vând mai bine cașcavalul și sortimentele de brânză sărată, iar specialitățile de cașcaval sunt preferate în perioada sărbătorilor”, a explicat Ştefaniea Şfabu, cofondator Viofanny.
Anul acesta, Viofanny a amenajat un depozit frigorific nou, cu o investiție de 30.000 de lei și a mărit astfel spațiul de stocare pentru produse. Mai mult, compania vizează până la finalul acestui an achiziționarea de mașini noi pentru transportul laptelui și distribuția de produse finite, în valoare totală de 100.000 de lei.