
Kebab Boutique-ul cu specific oriental Calif a avut în 2012 o cifră de afaceri de 1.524.044 lei (circa 340.000 de euro). Calif are în acest moment două puncte de vânzare, unul în Centrul Vechi, celălalt în Iancului, dar cifra reprezintă mai mult activitatea primului, deoarece cel de-al doilea a fost deschis în a doua jumătate a lunii octombrie 2012. Conform calculelor lui Radu Tănase, Managing Partner, anul trecut Calif a a vândut kebab de 127.000 lei (aproximativ 28.500 euro) pe lună .
Anul acesta, Calif a vândut (din ianuarie până la sfârşitul lunii august) 68.600 de kebaburi în ambele locaţii, ceea ce înseamnă cu 30 % mai mult faţă de anul trecut. Radu Tănase a observat chiar o schimbare în bine: “dacă în 2012 aveam scăderi de până la 20 % în iulie august, acum ne-am păstrat echilibrul, iar iulie a fost chiar mai bună decât o lună de primăvară”.
Calif a început în 2011, dar profitul a devenit vizibil abia când s-au finalizat lucrările din Centrul Vechi, la sfârşitul lui 2012. Cei trei parteneri au investit 300.000 de euro în primul fast food şi încă peste 200. 000 de euro în cel din Iancului şi în centrul de producţie. Deschiderea unui alt treilea punct de vânzare de 150 mp i-ar costa acum în jur de 120.000 de euro, în condiţiile în care o investiţie de 120.000 poate fi suficientă pentru deschiderea unui restaurant.
La Calif, preţul mediu al unui produs este de 10-11 lei, iar o notă de plată variază, în medie, în funcţie de sezon, între 15 şi 20 lei. Kebab Boutique-ul Calif s-a orientat către o nişă inedită în România, bucătărie orientală de tip fast food de bun gust şi autentic turcească. Potrivit estimărilor Calif, în România se mănâncă la ora actuală aproximativ 100.000 de shaorme pe zi, ceea ce înseamnă un consum anual în valoare de 115 milioane de euro.
Click aici pentru a afla mai multe povesti de succes cu din conferintele Forbes Successful Me – Viitoarea generatie Top 500 Miliardari