Cautare




, Editor Coordonator

ForbesCars |
|

Vignale Design

În noiembrie se împlinesc 50 de ani de la moartea lui Alfredo Vignale, fondatorul unuia dintre marii carosieri ai lumii auto postbelice. Vignale și-a deschis propriul atelier la 33 de ani și a avut succes în anii '50-'60, construind caroserii pentru Fiat, Alfa Romeo, Ferrari și Maserati. Astăzi, compania este deținută de Ford, iar Vignale reprezintă linia de echipare de top pentru anumite modele ale gigantului american.  
1952-Ferrari-225-Sport-Spyder--Tuboscocca--by-Carrozzeria-Vignale_0

1952 Ferrari 225 Sport Spyder „Tuboscocca” by Carrozzeria Vignale

Preț de vânzare la licitație: 2.520.000 de euro (Monaco, 2012). Motor V12, cilindree 2.700 cmc, 210 CP.

Acest 225 Sport Spyder este unul dintre cele 12 modele carosate de Vignale. Cu oarece rezultate notabile pe circuitele de curse la mijlocul anilor ’60 (în 1953 a câștigat Campionatul Automobilelor Sport din Argentina), mașina a devenit o veritabilă vedetă pe patru roți după ce a fost restaurată în 1983. A fost fotografiată în publicații precum Auto Passion (Franța, 1999) sau revista Clubului Ferrari din America, și apare și într-o carte dedicată automobilelor Ferrari din Argentina.

Cunningham C-3 Coupé / 1953

Preț de vânzare la licitație: 1.100.000 de dolari (Monterey, 2017).

După o carieră de succes în iahting, Briggs Cunningham și-a descoperit pasiunea pentru cursele auto. În 1950 a debutat la Le Mans, după care s-a decis să-și facă propria mașină. Motorul era livrat de Chrysler, caroseria venea de la Vignale, iar automobilul a fost botezat Cunningham C-3. Membrii familiilor bogate din America (Du Pont și Rockefeller, printre alții) s-au arătat interesați de noul automobil, care a apărut, împreună cu creatorul său, pe coperta revistei Time, în 1954. Mașina a rămas în posesia familiei Cunningham până în 2014, când s-a stins din viață, Lucie, fiica lui Briggs. Dintre cele 25 de C-3 produse pentru ca Briggs să poată concura la Le Mans, acesta este cel mai important, fiind premiat de Historic Vehicle Association cu National Automotive Heritage Award.

Maserati 3500 GT Spyder, 1961

Preț de vânzare la licitație: 1.347.500 de dolari (Arizona, 2015); cilindree 3,5 litri, 225 CP, motor cu șase cilindri în linie, 3 carburatoare Weber, cutie manuală cu 4 viteze.

GT Spyder-ul lui Maserati este probabil cea mai reușită caroserie a lui Alfredo Vignale. De partea mecanică a fost responsabil Giulio Maserati, inginerul-șef al companiei, astfel că automobilul a beneficiat de cele mai bune componente existente la data producției (cutie de viteză, tren de rulare, frâne).

Mașina atingea 225 km/h, o viteză remarcabilă pentru începutul anilor ’70. În total au fost fabricate 242 de exemplare GT Spyder cu caroserie Vignale, cel de față fiind complet restaurat și având atât soft-top, cât și hard-top (dotare opțională în 1960). Interiorul este lucrat în piele Connolly.

Ferrari 250 Europa Coupé by Vignale, 1953

Preț de vânzare la licitație: 2.871.000 de euro (2017); motor V12, 200 CP, viteză maximă 220 km/h, accelerație 0-100 km/h sub 8 secunde.

Ferrari a construit 25 de exemplare 250 Europa, dintre care 18 au fost carosate de Pininfarina și șapte de Vignale. Automobilul de față a câștigat Platinum Cup și Ferrari Classiche Cup, în 2015, la Cavallino Classic, cel mai important eveniment din lume, dedicat automobilelor clasice Ferrari. A fost restaurat complet în 2011, într-o operațiune de anvergură care a necesitat 3.800 de ore de muncă.

Lancia Aurelia B52 2000 Coupé 1952

Preț de vânzare la licitație: 280.000 de euro (Villa Erba, mai 2017); motor V6, cilindree de 2.0 litri.

Între 1952 și 1953 s-au fabricat 98 de exemplare Lancia Aurelia. Designul automobilului din imagini este semnat de Rodolfo Bonetto și a fost executat de Carrozzeria Alfredo Vignale. Rodolfo, nepotul celebrului pilot Lancia Felice Bonetto, a fost un designer industrial care a câștigat de opt ori premiul Compasul de Aur pentru lucrări în domenii cât se poate de diferite, de la televizoare, automobile și mașini-unelte până la instrumente muzicale. Forma pe care Rodolfo Bonetto a dat-o automobilului ilustrează modul în care se îmbinau în epocă tendințele de design europene cu cele americane (așa-numitul design transatlantic). Influența americană este evidentă în interpretarea grilei frontale, care, cu al treilea far amplasat în mijloc, amintește de mașinile Studebaker din anii ’50.

Ferrari 330 GT 2+2 / 1965

Preț de vânzare la licitație: 313.000 de dolari (Muzeul Petersen, 2018); cilindree de 4 litri, motor V12, 300 CP.

Cu o formă suficient de ciudată pentru a-l face unic și, deci, dorit de colecționari, acest 330 GT a ieșit din fabrică cu o caroserie făcută de Pininfarina. În 1967, dealerul Ferrari din America, Luigi Chinetti Jr., a decis să recaroseze mașina ca shooting brake. A apelat la ilustratorul Bob Peak pentru design și la Vignale pentru transpunerea desenului în practică. Mașina oferă patru locuri și un portbagaj imens, probabil cel mai mare existent la un Ferrari. Bizarul automobil, despre care se crede că este ultimul Ferrari carosat de Vignale, s-a aflat o vreme în posesia Muzeului Petersen, care are o reputație în colecționarea de mașini ciudate, apoi a poposit pentru câțiva ani în garajul lui Jay Kay, solistul trupei funk Jamiroquai, care a prezentat-o la cele mai importante manifestări auto din Anglia.  GT-ul a fost restaurat la începutul anilor ’90 și a fost revopsit în 2017.

Ferrari 340 Mexico Berlinetta by Vignale, 1952

Preț de vânzare la licitație: 3.685.000 de dolari (Monterey, august 2011); 280 CP, motor V12 de 4 litri, 3 carburatoare Weber, cutie manuală cu 5 viteze, 0-100 km/h în 6 sec., viteză maximă 280 km/h.

Un cavallino pursânge, acest 340 Mexico este unul din cele trei automobile preparate de producător pentru a alerga în 1952 în cursa Carrera Panamericana, una dintre cele mai dure competiții auto din lume, unde a fost pilotat de Alberto Ascari, unul dintre cei mai agresivi piloți. În 1985, mașina a fost cumpărată de J. Willard Marriott, fondatorul lanțului hotelier Marriott, care a restaurat-o și și i-a dat ocazia să-și amintească de gloria de odinioară la concursurile de frumusețe. concursurile de frumusețe (Best in Show în 1988, la Ferrari Club of America Concours, Best in Class în 1989, la Pebble Beach Concours).

Fiat 8V Coupé / 1954

Preț estimat: 1.100.000 – 1.400.000 de dolari; motor V8, cilindree 1996 cmc,
115 CP, cutie de viteze manuală cu 4 trepte.

Primul automobil carosat de Alfredo Vignale a fost propriul Fiat Toppolino. Mai apoi, caroseria făcută pentru Fiat 1500 avea să-i aducă lui Vignale premiul cel mare la Concursul de Eleganță de pe Coasta de Azur, în 1948. Pentru Fiat, 8V este un model legendar, producătorul italian fiind cunoscut în general pentru mașini simple, practice, cu motoare în patru cilindri. Să nu uităm totuși că Fiat a produs primul său motor în șase cilindri în 1907 și un V12 uriaș câțiva ani mai târziu.

Însă abia în anii ’50 a livrat un V8, pe o mașină produsă în doar 114 exemplare. Cum cei mai mulți dintre posesorii de Fiaturi Otto Vu le-au solicitat din plin, este o veritabilă șansă că mașina de față are încă motorul original.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii