Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Vești bune pentru producătorii de bunuri de larg consum: românii au început să cumpere produse mai scumpe

Această creștere are în spate un întreg context. Anul 2015 a fost marcat de schimbări la nivel macroeconomic care au modificat starea de spirit a consumatorilor și care le-au influențat comportamentul de cumpărare. Creșterea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educație și sănătate, precum și a venitului mediu pe economie, dar și reducerea TVA la alimente au dus la o creștere a puterii de cumpărare și a încrederii populației.

Dinamica pieței a fost dată de creșterea volumelor cumpărate. Acestea au crescut cu 4% anul trecut. Odată cu reducerea TVA la alimente, apare pentru prima dată în ultimii trei ani fenomenul de uptrading, de trecere la un produs superior din aceeași categorie.

Uptrading-ul a fost susținut și de creșterea unor categorii de produse mai scumpe. De exemplu, se poate vorbi despre categorii precum: pește și fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de îngrijire a dinților, a pielii și a picioarelor.

Creșterea pieței datorată uptrading-ului vine doar prin comerțul modern, unde cifrele arată o tendință diferită față de comerțul tradițional.

CELE MAI VIZIONATE TELEVIZUNI ÎN URBAN – MARTIE 2016

Comportamentul de cumpărare a suferit ușoare modificări față de anii anteriori: consumatorii merg mai rar la cumpărături, dar cheltuie ceva mai mult la fiecare acțiune de cumpărare.

Raluca Răschip, Consumer Goods and Retail Director GfK România: „Scăderea frecvenței de cumpărare și faptul că românii și-au permis să pună în coș și produse mai scumpe ne arată o oarecare relaxare a acestora la cumpărături. Ei nu se mai țin așa de strict de lista de cumpărături cum o făceau înainte și, chiar dacă sunt în continuare în căutarea unor oferte bune de preț, tendința de a cumpăra cât mai ieftin pare să se mai fi diminuat”.

Ce se află în coșul de cumpărături?

studiu GfK consum casnic, aprilie 2016

Mâncarea, incluzând alimentele proaspete și pe cele cu un termen mai lung de valabilitate, reprezintă două treimi din valoarea coșului anual de cumpărături.

Creșterea pieței se datorează în cea mai mare parte creșterii valorii băuturilor. Alte categorii de produse care și-au modificat evoluția în comparație cu 2014 sunt alimentele ambalate care au scăzut și cele de îngrijire personală și de îngrijire a casei care au înregistrat creștere.

Studiul GfK România are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2015 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

CITEȘTE: POVEȘTI DE ADORMIT CONSUMATORII

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii