Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Lideri |
|

Veronica Savanciuc (Lowe Group): „Statul trebuie să adopte rapid măsuri fiscale care să dea o gură de oxigen companiilor”

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Veronica Savanciuc - Presedinte & CEO, Lowe Group

Veronica Savanciuc, Președinte & CEO, Lowe Group

Forbes: Ce decizii de business a luat compania dvs. de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Veronica Savanciuc: De săptămâna trecută, Lowe Group lucrează de acasă. Echipele noastre sunt pe deplin operaționale, avem toate căile de comunicare deschise și procedurile activate, astfel încât să asigurăm consultanța și serviciile de care au nevoie clienții noștri.

Forbes: Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Veronica Savanciuc: Am derulat acțiuni de igienizare și dezinfecție în birourile noastre, cu furnizori specializați, iar spațiile de lucru au fost dotate cu soluții dezinfectante, gel antibacterial și măști de protecție din abundență.

De săptămâna trecută, echipele MullenLowe, Initiative, Golin, Profero și MedicOne funcționează în sistem work from home. Sistemul de work remote nu este o noutate pentru Lowe Group, aveam deja in place soluții și proceduri digitale prestabilite. Așadar, suntem conectați în permanență cu clienții, furnizorii și partenerii noștri și livrăm în ceea ce poate fi numit normalitatea acestor zile.

Biroul nostru a rămas deschis, cu prezența minimă necesară și prin rotație a colegilor care se ocupă de partea administrativă și suport IT, pentru care asigurăm și decontăm transport Uber. Iar de săptămâna viitoare, vom avea un upgrade la serviciul de internet pentru abonamentele de telefonie mobilă oferite de companie angajaților.

Forbes: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Veronica Savanciuc: Industria noastră depinde ombilical de starea economiei în general. Statul trebuie să adopte rapid măsuri fiscale care să dea o gură de oxigen companiilor: reducerea fiscalității pentru angajați, reducerea sau amânarea taxelor pe muncă, protejarea cash flow-ului prin plata imediată a datoriilor statului către companiile private din toate domeniile și mai ales rambursarea TVA-ului, acordarea unui termen de grație privind rambursarea creditelor către bănci.

În același timp, guvernul trebuie să ia și măsuri care țin de protejarea angajaților, precum asigurarea șomajului tehnic imediat sau sprijin pentru plata ratelor la bancă, pentru că oamenii, prin consumul lor, sunt motorul economiei. Susținem demersul IAA, care a transmis recent Guvernului României o serie de măsuri menite să sprijine companiile din industria de publicitate și comunicare.

Forbes: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dvs. dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Veronica Savanciuc: Epidemia va continua și va lua amploare, iar scenariile depind de durata și de nivelul pe care îl va atinge răspândirea virusului.

Este devreme să ne pronunțăm la acest moment, însă contăm pe sprijinul masiv al autorităților, prin decizii financiare și fiscale rapide, strategice și bine gândite, care să vină în ajutorul mediului de afaceri și al angajaților.

Forbes: Cum credeți ca ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Veronica Savanciuc: Respectăm măsurile de distanțare socială luate de autorități și ne desfășurăm activitatea de acasă, ceea poate să însemne o diferență de productivitate și pierderi financiare, pe care ni le asumăm.

În același timp, suntem alături de clienții noștri și le susținem inițiativele din această perioadă, un exemplu fiind decizia Mastercard de a dona 100.000 euro către Dăruiește Viața, sumă redirecționată spre achiziționarea de echipamente necesare în centrele de carantină şi izolare din țară.

Prin reprezentanții noștri implicați în asociații profesionale precum Foreign Investors Council, IAA, UAPR și RAC, suntem implicați în dezvoltarea de soluții relevante în situația cu care ne confruntăm.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii