Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Veronica Savanciuc (Lowe Group): „Guvernul nu a reușit nici anul acesta să construiască o strategie pe termen lung pentru România și să ofere un cadru legislativ predictibil pentru investitori”

Am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță. Aflați răspunsurile de la Veronica Savanciuc, Președinte & CEO, Lowe Group.
Veronica Savanciuc

(interviul integral)

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2017? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Detaliați!

Veronica Savanciuc: La final de an, a devenit tradiție invitația Forbes de a concentra într-un singur cuvânt evoluția business-ului nostru.

Pentru Lowe Group, anul 2017 a fost despre ECHIPĂ. Deși oamenii au fost întotdeauna în centrul preocupărilor noastre, anul acesta ne-am concentrat și mai mult decât până acum pe atragerea de talente, pe dezvoltarea continuă a echipei și pe transformarea companiei într-un “best place to work” în industria de comunicare din România.

Spiritul One Big Band se traduce din punctul de vedere al business-ului în campanii integrate dezvoltate cu succes pentru clienții noștri. Anul acesta am avut multe ocazii de a uni competențele și expertiza celor cinci companii din grup, de a obține rezultate foarte bune alături de clienții noștri, de a face performanță și de a urca împreună pe scenele festivalurilor din industrie.

În ceea ce privește celelalte obiective și realizări de anul acesta, ne-am continuat creșterea sustenabilă, ne-am consolidat parteneriatele de durată pe care le avem cu mulți dintre clienții noștri, am câștigat clienți noi, strategici pentru grup și ne-am consolidat poziția de top pe care o avem în piață.

 

Forbes: Care a fost evenimentul care v-a impresionat neplăcut în domeniul în care activați și care a fost evenimentul care v-a impresionat plăcut?

Veronica Savanciuc: Mi-ar plăcea să mă concentrez pe lucrurile bune care s-au întâmplat în 2017.

Unul dintre acestea este evoluția pieței de media din România, care și-a continuat și anul acesta creșterea cu 11% (un procent similar celui din 2016), până la valoarea de 407 milioane de euro. Potrivit raportului Media Fact Book, realizat anual de agenția noastră de media – Initiative, dacă acest ritm de creștere se va menține în anii următori, în 2020 piața de media locală va atinge din nou vârful înregistrat în 2008.

 

Forbes: Care sunt cele mai bune trei lucruri care s-au întâmplat în 2017 în România? (din punct de vedere business, social, politic, etc.)

Veronica Savanciuc: Unul dintre lucrurile pozitive care s-au întâmplat anul acesta în România este creșterea economică. Ritmul din 2016 a fost susținut și în 2017, țara noastră continuând să înregistreze cea mai mare creștere a PIB-ului din Uniunea Europeană, de 8,6% în trimestrul al treilea comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Deși există rezerve privind sustenabilitatea acestei evoluții, procentul reprezintă un record și merită menționat.

Tot în plan economic, scăderea TVA-ului la produsele alimentare a fost un alt lucru bun întâmplat în 2017. Deși au scăzut încasările din TVA la bugetul de stat, această măsură a stimulat consumul și a diminuat gradul de evaziune fiscală.

Însă, fenomenul care definește cel mai bine anul 2017 îl constituie implicarea tot mai mare a societății civile – inclusiv a fiecărui cetățean în parte – în dezvoltarea țării, un activism civic de care România are mare nevoie pentru un viitor mai bun.

 

Forbes: În ce măsură deciziile sau intențiile guvernelor au influențat activitatea companiei dumneavoastră în acest an?

Veronica Savanciuc: Guvernul nu a reușit nici anul acesta să construiască o strategie pe termen lung pentru România și să ofere un cadru legislativ predictibil pentru investitori.

În acest context, pot spune că măsurile care contribuie la instabilitatea mediului de business local influențează implicit și activitatea companiei noastre.

 

Forbes: În anul Centenarului Marii Uniri, care considerați că ar trebui să fie cele trei preocupări principale ale societății românești (Guvern, Parlament, Justiție, societate civilă, etc.)?

Veronica Savanciuc: Sunt consecventă. Din punctul meu de vedere, există aceleași trei direcții principale asupra cărora ar trebui să ne concentrăm eforturile și investițiile în 2018: educația, sistemul de sănătate și infrastructura.

Mi-ar plăcea să văd că Centenarul Marii Uniri va aduce un program solid în aceste domenii importante pentru dezvoltarea sustenabilă a țării noastre, care să fie agreat de toate partidele politice și care să asigure o construcție pe termen lung. Din păcate, nici în 2017 nu s-au găsit soluții și nu s-au făcut progrese semnificative în această direcție.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Veronica Savanciuc: În anul în care România sărbătorește Centenarul Marii Uniri, la o altă scară, desigur, vom celebra un eveniment foarte important pentru grupul nostru: un sfert de secol de la înființarea Lowe Group. Pentru noi, este o realizare impresionantă și sunt extrem de fericită că am început această poveste în urmă cu 25 de ani și că o facem din ce în ce mai frumoasă cu fiecare nou capitol.

Astfel, strategia Grupului Lowe de anul viitor este construită în jurul acestei aniversări. Ne propunem să valorificăm în continuare forța pe care ne-o dau echipa de profesioniști și expertiza vastă în piața de comunicare, să ne consolidăm parteneriatele de lungă durată cu clienții noștri și să ne extindem portofoliul cu noi colaborări strategice și proiecte de succes.

 

Forbes: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2018?

Veronica Savanciuc: Anul 2018 va aduce, probabil, o serie de provocări majore la nivel global și fiecare dintre ele – fie că este de natură socio-politică, economică, tehnologică sau ecologică – are puterea de a ne reconfigura viitorul, astfel că îmi este dificil să le ierarhizez în acest moment. Pe unele le putem evita, pe unele le putem doar diminua, iar principalele soluții țin de o strategie mai bine pregătită, de acțiuni mai prompte și mai eficiente și de o colaborare mai bună între țări și regiuni, între guverne și organizații, între oameni.

Mă opresc, totuși, la un exemplu concret care poate fi accentuat sau, dimpotrivă, rezolvat cu ajutorul industriei de comunicare – fenomenul de discriminare și de hate, termen consacrat în social media. Sper ca 2018 să fie anul în care învățăm să îmbrățișăm diversitatea și unicitatea fiecăruia, anul în care încurajăm incluziunea socială.

(30 noiembrie 2017, București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii