Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Veniturile din publicitate ale radioului public au scăzut cu 53% în 2012

RADIO--280x205.jpg
Veniturile obținute din vânzările de publicitate ale Societății Române de Radiodifuziune au fost de 617.433 euro, conform Raportului de Activitate al instituției pe anul 2012. Bugetul este cu 53% mai mic față de anul precedent.

În mai 2012, administrarea spațiului de publicitate al Societății Române de Radiodifuziune (SRR) a fost câștigată la licitație de agenția Best Advertising, pentru a perioadă de doi ani. În noiembrie același an, agenția a intrat în insolvență, dar a fost creat departamentul Best Regie Radio, care a vândut publicitate pentru SRR.

Volumul de publicitate atras de SRR a fost de 2,74 milioane de lei, reprezentând 617.433 euro (calculat la cursul mediu BNR al anului 2012 – 4,45 lei/euro). Vânzările de publicitate ale radioului public au fost mai mici cu 53% față de anul 2011 și cu 35% mai reduse față de cele din anul 2010.

Aceste venituri reprezintă 1,2% din veniturile proprii ale instituției, în valoare totală de 48.771.342 euro. Cea mai mare pondere din venituri proprii este deținută de taxa radio, care s-a ridicat la 45.888.445 milioane euro. Această sumă este de 2,4 ori mai mare decât bugetul de publicitate atras de piața radio din România, în 2012 (estimat la 19 milioane euro).

În 2012 au fost 5.953.500 de persoane fizice plătitoare ai taxei radio. Alte venituri ale SRR: sponsorizări și donații în valoare de 267.192 euro și venituri din fonduri europene ACCES Euranet și European Rainbow – 1.907.195 euro.

Profitul net înregistrat de radioul public în 2012 a fost de 14.150 euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii