
EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) ale Cosmote au scăzut cu 6,2% versus T1 2012, ca urmare a măsurilor drastice de reglementare. Marja EBITDA a atins 22,5%, în creştere cu 0,4 puncte procentuale versus T1 2012.
ARPU (venitul mediu per utilizator) în T1 2013 a scăzut cu 5,9% comparativ cu T1 2012, ca urmare a scăderii valorii ARPU pentru apelurile primite, aceasta fiind influențată de descreșterea tarifelor de interconectare.
Baza de clienţi business ai Cosmote România a crescut cu 21,4% în T1 2013 faţă de T1 2012, reflectând succesul ofertelor personalizate ale companiei pentru categorii profesionale specializate şi sinergiile cu Romtelecom pe segmentul B2B.De asemenea, baza de clienţi 3G a crescut cu 28,6% comparativ cu T1 2012.
La finalul lui martie 2013, numărul total de clienţi ai Cosmote România (inclusiv Zapp) a fost de 6,1 milioane, proporţia abonaţilor fiind de 24,9%, aproximativ la acelaşi nivel cu T1 2012, ca urmare a creşterii segmentului business şi a ofertelor atractive pentru segmentul rezidenţial.
“Primul trimestru din 2013 vine după un an dificil, cu multe provocări externe care au necesitat acţiuni rapide şi eficiente. Suntem mulţumiţi pentru stabilitatea obţinută în privinţa veniturilor şi a ARPU, precum şi pentru creşterea semnificativă a segmentului business, în ciuda unei competiţii acerbe, a scăderii tarifelor de interconectare şi a investiţiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G şi prin portofoliul extins de produse şi servicii inovatoare menite să acopere toate nevoile clienţilor, ne îndreptăm încrezători către perioada următoare”, a spus Konstantinos Apostolou, chief financial officer Cosmote România.
Compania telecom deține în prezent o cotă de 24% din piață, iar principalii competitori sunt Orange și Vodafone.