Cautare




, Contributor

Telecom |
|

Veniturile Cosmote au scăzut în T2

cosmote.jpg
Veniturile Cosmote România au scăzut cu 2,2% în trimestrul al doilea, la 111,4 milioane euro, în urma reducerii tarifelor de interconectare, iar profitul EBITDA a urcat cu a crescut cu 3,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

La finalul lui iunie 2013, numărul total de clienţi ai Cosmote România a rămas, la 6 milioane, din care 25,3% reprezintă proporţia abonaţilor. În trimestrul doi, baza de clienţi 3G a crescut cu 27,5% comparativ cu T2 2012. Segmentul business a crescut cu 17,1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 3,4% în T2 2013 comparativ cu acelaşi trimestru al anului anterior, reflectând astfel ofertele adaptate nevoilor clienţilor şi eficienţa operaţională. Marja EBITDA a atins 27% în T2 2013, în creştere cu 1,4 puncte procentuale faţă de T2 2012.

Veniturile din servicii au scăzut cu 2,2% comparativ cu T2 2012, exclusiv pe fondul scăderii tarifelor de terminare a apelurilor din septembrie 2012. Comparativ cu trimestrul anterior (T1 2013), veniturile din servicii au crescut cu 5% în T2 2013. Veniturile totale în cel de-al doilea trimestru din 2013 au fost de 111,4 milioane euro, înregistrând o creştere de 3% versus T1 2013.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a scăzut cu 1,7% în S1 2013 comparativ cu S1 2012, ca urmare a scăderii valorii ARPU pentru apelurile primite, afectată de scăderea tarifelor de interconectare.

“Trimestrul al doilea din 2013 a fost definit de o constantă competiţie acerbă şi de praguri de reglementare care au avut un impact direct asupra business-ului. Rămânem concentraţi pe programul nostru de investiţii în zone cheie, pentru a crea valoare pentru toate părţile implicate. De asemenea, ne îndreptăm toate eforturile către creşterea eficienţei şi a flexibilităţii, în beneficiul imediat al clienţilor”, a spus Konstantinos Apostolou, chief financial officer Cosmote România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii