Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Veniturile CME în România au crescut pe baza creșterii tarifelor la publicitate și a tarifelor pe abonații la cablu și satelit

CME.jpg
Veniturile nete ale Central European Media Enterprises (CME) în România, la 31 decembrie 2013, au fost de 208 milioane de dolari, în creștere cu 6,4% față de 2012. Veniturile din publicitate au fost de 119,6 milioane de dolari (113,1 în 2012), conform raportului companiei, informează Media Expres.

Veniturile realizate din taxele de distribuție s-au ridicat la 24,7 milioane de dolari (19,5 în 2012) iar cele din cinematografie și producție au fost de 63,6 milioane de dolari (față de 62,7 milioane de dolari în 2012).

Raportul CME explică faptul că publicitatea pe televiziune a scăzut cu 1% în România în 2013, față de anul anterior, dar veniturile companiei au crescut cu 6% deoarece au crescut prețurile ca urmare a scăderii bonusurilor oferite agențiilor (și din cauza legislației care interzice rebate-urile), fapt care a anulat inclusiv scăderea în cantitatea de GRP-uri vândute (GRP – „Gross Rating Point” este o unitate de măsură pe baza căreia televiziunile vând publicitate).

Veniturile nete au crescut de asemenea de pe urma creșterii taxei pe abonat după „negocierea cu succes a unor contracte cu majoritatea operatorilor de cablu și satelit din România în cursul anului 2013”.

„Am încheiat negocierile cu toți distribuitorii majori din România și așteptăm ca taxele pe distribuție să crească și mai mult în 2014 față de 2013”, se mai arată în raportul CME pe 2013.

Veniturile CME din producție și servicii au scăzut în România, în 2013, față de anul 2012 când se înregistrase o creștere semnificativă față de anul anterior ca urmare a serviciilor de producție prestate către terți, mai notează raportul companiei.

CME deține în România televiziunea generalistă Pro TV și alte opt televiziuni Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România, Pro TV International, Pro TV Chișinău și Acasă in Moldova. Compania mai deține companii de producție, operează cinematografe și o rețea de distribuție pentru home video.

Pe targetul 18-49 la nivel urban, Pro TV a înregistrat în 2013 o cotă de piață anuală de 18,2% pe toată ziua și 22,5% în prime time, urmată de Antena 1 parte din Intact Group a obținut 14,4% respectiv 13,7%, Prima TV 4,2%, respectiv 5,6% și TVR1 o audiență de 2,2%, respectiv 2,3%.

Cota de piață a televiziunilor CME în România (cu excepția ProTV International, Pro TV Chișinău și Acasă in Moldova) a fost în medie în 2013 de 34,1% pe întreaga zi, respectiv 36,8% în prime time.

Raportul anual CME pe 2013 notează că digitalizarea terestră din România prevăzută a se încheia până la finalul anului 2015 este posibil să solicite financiar compania cu noi investiții, pentru care nu există suficiente resurse.

Raportul CME evaluează și piața netă de publicitate pe televiziune din România în anul 2013, după aplicarea discounturilor, la 193 de milioane de dolari (fără Moldova), față de 196 milioane de dolari în 2012 și 209 milioane de dolari în 2011.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii