Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Vectorul celebritate

Sunt referinţe obligatorii ale parfumeriei – case şi creaţii excepţionale mai noi sau mai vechi, a căror faimă creşte cu fiecare an. Chanel, Casamorati, MDCI, Bond No.9 sunt repere ale eleganţei, alegeri sigure într-un domeniu în care marketingul şi publicitatea adesea nu fac altceva decât să stârnească sau să întreţină confuzii.
mefisto

New York, New York

Laurice Rahmé a fost dintotdeauna îndrăgostită de frumos. A studiat istoria artei, a lucrat în domeniul antichităţilor, pentru ca apoi să intre în industria parfumeriei. Şi nu oricum, ci colaborând cu Annick Goutal. A fondat apoi Bond No. 9, o casă dedicată spiritului newyorkez. Adresele cele mai cunoscute şi cartierele metropolei primesc propriile parfumuri: Madison Avenue, Central Park West, Westside, Manhattan, Sutton Place şi aşa mai departe. Aroma acestor locuri este recreată, fragranţele căpătând puterea misterioasă de a evoca vizual marele oraş.

Adăugaţi la această selecţie şi aşa-numita Bond No. 9 Dubai Collection, care vorbește despre un alt peisaj urban, în egală măsură exotic şi ultramodern. E greu să faci o alegere dintre fragranţele acestei case. Aproape imposibil. Aşa că voi merge tot pe mâna creatoarei propunându-ţi Bond No. 9 Signature, parfumul pe care Laurice l-a creat pentru sine. Din note de oud, de trandafir, de boabe tonka din America de Sud şi de mosc se naşte acea fragranţă care te va face să înţelegi de ce Bond No. 9 este azi una dintre cele mai rafinate case de parfumerie din întreaga lume.

Profumi dal 1888

Casele parfumiere vechi se vor lăuda întotdeauna cu tradiţia lor. Pe bună dreptate. Intrat în portofoliul Xerjoff, companie de parfumuri de nişă înfiinţată de Sergio Momo, brandul Casamorati vrea să conserve tehnicile vechi de realizare a parfumurilor, ca un fel de omagiu adus vechilor maeştri ai acestei arte. La Fabbrica di Profumi C. Casamorati, marcă creată în secolul al XIX-lea la Bologna, îşi trăieşte azi o nouă perioadă de glorie, propunându-ne creaţii foarte sofisticate, cu un buchet bogat şi o prezentare pe măsură. Alegerea noastră este Mefisto, o cologne clasică italiană cu note citrice de deschidere, urmate de un regal floral (lavandă, iris, trandafir), pentru ca notele de bază să ne aducă santalul, ambra, cedrul şi moscul.

Eleganţa pe stil clasic

Parfumurile ce poartă semnătura Clive Christian apar rar. Fiecare nouă creaţie este rodul cercetării migăloase şi al dozajelor fine; artizanul este renumit pentru grija obsesivă acordată fiecărui detaliu. Realizarea practică a unei idei, concretizarea unei intuiţii poate lua luni, dacă nu chiar ani. Aşa a apărut superbul duet compus din Rock Rose şi Cosmos Flower, pe scurt, Noble VII. Sursa de inspiraţie a fost Willaston Hall, reşedinţă rurală în care Clive Christian a investit zece ani pentru a-i readuce frumuseţea de altădată. Designerul este cunoscut nu doar pentru cel mai scump parfum din lume, No. 1, ci şi pentru crearea unora dintre cele mai somptuoase interioare personalizate. În Noble VII se întâlnesc ambele sale pasiuni: gustul pentru tradiţia arhitecturală şi decorativă a secolului al XVIII-lea şi înalta apreciere pentru interesul botaniştilor şi peisagiştilor din acel veac pentru cele mai exotice şi frumos mirositoare plante. Noble VII este noua vedetă a casei Clive Christian.

Citește și Virtuțile eclectismului

O viziune regizorală

Vine din celebra familie care a dat numele coniacului Hennessy. Dar a ştiut dintotdeauna că drumul lui va fi cu totul diferit de cel al înaintaşilor săi. Aşa s-a hotărât Kilian Hennessy să fondeze  marca ce-i poartă numele, cunoscută acum pentru In the Garden of Good and Evil, Straight to Heaven, Intoxicated, Love Don’t Be Shy, Voulez-vous Coucher Avec Moi, nume şi creaţii care exacerbează senzualitatea şi misterul. De fapt, brandul Kilian a fost gândit pentru a reflecta personalitatea proprietarului şi îmbinarea perfectă dintre provocare şi luxul fără compromis. Într-un interviu, Kilian îşi caracteriza colecţia de parfumuri drept „foarte narativă”, el lucrând, aşadar, ca un regizor, după scenariu; de aici vine imensa capacitate sugestivă a parfumurilor sale. Astăzi, la zece ani de la fondare, casa Kilian are în portofoliul său nu mai puţin de 35 de parfumuri.

Cotropitoarea frumuseţe

„Cu MDCI am vrut să readuc tot ce se pierduse în industrie, anume parfumul ca vis, fragranţa ca frumuseţe“, spune Claude Marchal. Şi astfel s-a născut Marchal Dessin et Création Indépendants sau, pe scurt, MDCI, abreviere care trezeşte sonorităţi de Renaştere italiană. Iar asta i-a plăcut lui Marchal, la fel şi ideea de a-şi prezenta creaţiile în flacoane care devin ele însele obiectul atenţiei multor colecţionari. Şi pentru a face posibilă magia parfumeriei de cea mai înaltă calitate, Marchal şi i-a ales drept colaboratori pe cei mai renumiţi dintre parfumieri: Francis Kurkdjian, Patricia de Nicolaï, Bertrand Duchaufour, Pierre Bourdon, Stéphanie Bakouche, Richard Ibanez – şi enumerarea nu este completă. Referinţele absolute ale casei sunt Invasion Barbare, parfum viril, elegant, dar cotropitor, charismatic şi pasional, şi Fêtes Persanes, căruia nu i se potriveşte altă etichetă decât „fragranţa fericirii“.

Aroma celebrităţii

Nu este unul dintre parfumurile iconice, ci chiar Legenda. Se apropie vertiginos de sărbătorirea centenarului, însă rămâne la fel de misterios. Din 1921 şi până azi, Chanel No. 5 a sedus generaţii după generaţii. A făcut şi face istorie, însă destinul lui nu a fost întotdeauna lin: în anii ’40, s-a dus un adevărat război pentru controlul afacerilor legate de celebrul No. 5 între Mademoiselle Chanel şi familia Wertheimer, care deţinea licenţa Parfums Chanel. În urma unui aranjament financiar, „războiul” Chanel No. 5 se potoloşte, voga parfumului doborând apoi record după record.

Citește și Mistica nestematelor

După austerii ani ’40 când campaniile de imagine fuseseră ca şi inexistente, Marilyn Monroe îl readuce puternic în atenţia tuturor în următoarea decadă, creându-i o imagine supersexy cu celebrele cuvinte: „Ce port în pat? Chanel No. 5, desigur.” Au urmat campanii care au avut în centrul lor „personaje” precum Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Nicole Kidman, Audrey Tautou şi în spatele aparatului de fotografiat sau de filmat pe Baz Luhrmann, Patrick Demarchelier sau Richard Avedon. Între ingredientele lui Chanel No. 5, faima este fără îndoială cel mai important.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii