Cautare




, Contributor

Forbes.com

500 miliardari |
|

Vasile şi Adriana Didilă

Avere: 43-45 milioane de euro Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: Transporturi feroviare

Soţii Didilă, Vasile şi Adriana, sunt la fel de discreţi şi zgârciţi cu apariţiile în public ca şi fratele, respectiv cumnatul, Stoica Gruia. Împreună cu acesta din urmă, ei deţin participaţii importante în cele două companii de transport feroviar de marfă, Grup Feroviar Român (26,17% Didilă Vasile) şi Grampet (Didilă Adriana 26,61%).

Grampet este acţionar, totodată, cu 50,45% la Grup Feroviar Român. Aşadar, două afaceri de familie extrem de profitabile, potrivit datelor publicate pe Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor Publice. În 2009, GFR a înregistrat o cifră de afaceri de 100,5 milioane de euro şi un profit de peste trei milioane de euro.

Grampet, deşi a avut anul trecut un rulaj de doar 22,8 milioane de euro, comparativ cu aproximativ 40 de milioane de euro, în 2008, este în plină expansiune. În acest moment, spre exemplu, se află în cursa pentru privatizarea CFR Marfă din Muntenegru, Montecargo. În perioada 2007-2010, Grampet  a investit milioane de euro în sectorul feroviar, prin achiziţia mai multor companii din Ungaria (Train Hungary) şi Bulgaria (Bulgaria Railway Company).

Transbordare Vagoane Marfă S.A. a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de peste un milion de euro. Prin Grampet, soţii deţin participaţii importante la Reva Simeria (capitalizare bursieră de 3,5 milioane de euro), societate care se ocupă cu reparaţia vagoanelor. Prin intermediul Grup Feroviar Român, familiile Gruia şi Didilă controlează, totodată, şi Remar Paşcani (capitalizare bursieră de peste 13 milioane), o altă societate cu profil similar.

În iulie 2010, acţionarii Remar au aprobat atragerea unei finanţări în valoare de 15 milioane de euro, pe o durată de 12 ani, în scopul diversificării producţiei. Numai pentru 2010, firma şi-a bugetat investiţii de aproximativ 35 milioane de euro  şi mizează pe o triplare a profitului.

La sfârşitul anului 2009, Remar a obţinut un contract de peste 160 de milioane de euro pentru modernizarea a 400 de vagoane de clasa a II-a tip, cu finalizare în 2013. GFR a câştigat numai în acest an două contracte importante cu Conpet şi Compania Naţională a Huilei, ambele societăţi de stat. Printre clienţii GFR se numără Holcim, Mittal, Petrom, Rafo sau Shell.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii