Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Vânzările retail ale MOL România au crescut cu 16% în T3

Vânzările retail ale Grupului MOL în România au crescut cu 21% în volum în trimestrul al treilea, respectiv cu 16% pe ansamblul primelor nouă luni ale acestui an, în principal ca urmare a extinderii rețelei de benzinării, potrivit datelor publicate vineri de Grupul MOL în raportul trimestrial transmis investitorilor pe piața de capital.
MOL_Benzinarie_Brasov_Sacele.jpg

Astfel, volumele vânzărilor retail (inclusiv benzină, motorină, lubrifianți și GPL) s-au situat la 166 kilotone (kt) în perioada iulie-septembrie 2015, comparativ cu 137 kt în intervalul corespunzător al anului anterior. În primele nouă luni ale acestui an, volumul vânzărilor retail a fost de 433 kt, în urcare de la 373 kt în aceeași perioadă din 2014.

În structura vânzărilor de carburanți, motorina rămâne dominantă. Vânzările de motorină au urcat cu 14% în volum în primele 9 luni, la 309 kt, respectiv cu 19% în al treilea trimestru, la 118 kt. În ceea ce privește benzina, volumul vânzărilor a fost de 112 kt în perioada ianuarie-septembrie 2015, în urcare cu 17%, în timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43 kt, în creștere cu 23%.

Pe ansamblul Grupului MOL, volumul vânzărilor retail a urcat cu 10% în primele nouă luni, la 2,903 kt, ca urmare a cresterii cererii de carburanți în regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul a înregistrat în trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operațional  (clean CCS EBITDA) de 708 milioane dolari.

Grupul MOL a intrat pe piața românească în 1995. Compania și-a extins rețeaua de benzinări la circa 200 de stații la începutul acestui an, ca urmare a unei achiziții, și reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori de carburanți, soluții pentru flote, bitum și produse petrochimice.

KINGA DARADICS, CEO & COUNTRY CHAIRMAN MOL ROMÂNIA: SEGMENTUL DOWNSTREAM ARE O MARE IMPORTANȚĂ ÎN CADRUL GRUPULUI

În prezent, companiile MOL România și MOL Retail Comerț (fosta companie Eni România) funcționează armonizat din punct de vedere al intereselor de afaceri și urmează să fuzioneze la o dată ulterioară. Pe lângă această achiziție, rețeaua MOL România va crește organic cu încă 12 stații, un ritm similar celui de anul trecut. Opt dintre noile stații care vor fi deschise în acest an sunt amplasate pe noile segmente ale autostrăzii Sibiu – Nădlac, ca urmare a licitației organizate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

PREVIZIUNILE KINGĂI DARADICS PENTRU URMĂTORII ȘASE ANI

Grupul MOL este o companie multinaţională integrată şi independentă din domeniul petrolului și gazelor naturale, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o echipă dinamică de 27.000 de angajaţi în întreaga lume și o tradiție de peste 100 de ani în domeniul petrolier. Grupul are peste 75 de ani de experiență în explorarea și producția de hidrocarburi, cu operațiuni de producție în 8 țări și activități de explorare în 14 țări. Grupul controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de circa 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 11 țări, din care 200 în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii