FacebookTwitterLinkedIn

Conform datelor publicate de Eurostat, în 2021, 19% dintre companiile din UE cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri, în creștere cu un punct procentual comparativ cu 2020 și cu șase puncte procentuale mai mult decât în 2010.

În România, doar 12% dintre companiile cu cel putin 10 angajați au spus că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Mai mult, statisticile europene arată că vânzările online ale companiilor românești au scăzut comparativ cu 2020, când 18% dintre companiile românești cu cel puțin 10 angajați au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri –  iar aceasta reprezintă cea mai importantă scădere raportată în rândul statelor membre.

La polul opus, Belgia și Finlanda sunt țările cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor online ale companiilor, cu câte cinci puncte procentuale fiecare, 31% respectiv 24% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați din aceste state declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri.

La nivelul Uniunii Europene, Danemarca este țara cu cel mai mare procent de companii cu vânzări online, 38% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Urmează Irlanda și Suedia, ambele cu 34%.

Statisticile Eurostat relevă faptul că țările cu cea mai mică pondere a companiilor cu vânzări online sunt: Luxemburg (9%), Bulgaria (10%), Franța și România (ambele 12%).