Cautare




, Contributor

Auto |
|

Vânzările grupului Renault au scăzut cu peste 20%

Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a anunţat marţi că în 2020 a înregistrat o scădere de 21,3% a vânzărilor în 2020, în contextul pandemiei de coronavirus.  
Groupe Renault

Renault a vândut 2,949 milioane vehicule la nivel global, iar scăderea înregistrată este de 21,3% comparativ cu 2019.

„Această scădere a fost cauzată în principal de expunerea ridicată a Grupului în țări aflate sub carantină, care și-au suspendat activitățile comerciale în al doilea trimestru și au înregistrat o încetinire a acestora în al patrulea trimestru (în special Franța). În plus, Grupul a urmărit o politică de vânzări axată pe profitabilitate și nu pe volumele de vânzări“, se arată într-un comunicat al companiei.

Piaţa auto la nivel global a scăzut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. 

De asemenea, marca Renault a anunțat o creștere de 101,4% față de 2019, cu 115.888 de vehicule electrice vândute. ZOE este cea mai vândută maşină electrică, ajungând la 100.657 de unităţi, în creştere cu 114%. În segmentul utilitarelor electrice, Kangoo Z.E. deţine prima poziţie. Grupul francez subliniază că modelele Renault Twingo Electric şi Dacia Spring vor spori oferta de vehicule electrice în 2021.

“Groupe Renault îşi propune să îşi transforme performanţa. Acum ne concentrăm mai degrabă pe profitabilitate decât pe volume de vânzări, cu o marjă unitară netă mai mare pe vehicul pe fiecare dintre pieţele noastre. Primele rezultate sunt deja vizibile în a doua jumătate a anului 2020, în special în Europa, unde marca Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare şi îşi consolidează leadership-ul pe segmentul electric”, a declarat directorul general al grupului Renault, Luca de Meo.

Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, până la 520.765 unităţi.

În Europa, vânzările grupului Renault au scăzut cu 25,8% până la 1,443 milioane unităţi. Marca Dacia a înregistrat o scădere cu 31,7% a vânzărilor, până la 385.674 de vehicule vândute. Sandero rămâne pentru al patrulea an consecutiv cel mai bine vândut vehicul pe piaţa de retail. Două dintre modelele istorice ale mărcii, Noul Sandero şi Noul Sandero Stepway, sunt disponibile de la sfârşitul anului 2020. Noile motoare Dacia pe benzină şi GPL, care sunt oferite pe majoritatea gamei sale sub denumirea ECO-G, reprezintă mai mult de 25% din vânzările de vehicule din Europa.

În afara Europei, vânzările grupului Renault au scăzut cu 16,5%, până la 1,5 milioane unităţi, în mare parte din cauza declinului cu 45% al vânzărilor din Brazilia, dar şi ca rezultat al reorientării în special către canalele cele mai profitabile.

Pentru 2021, Grupul Renault intenţionează să continue politica de vânzări orientată spre profit, cu implementarea integrală a planului strategic Renaulution, care va fi prezentat în zilele următoare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii