FacebookTwitterLinkedIn

Marca Dacia a reprezentat în primele şase luni ale anului 16,2% din vânzările Renault, potrivit unui comunicat publicat vineri de grupul francez. Vânzările Dacia au crescut cu 16,5% în primul semestru faţă de perioada similară a anului trecut, la circa 211.400 unităţi, cu evoluţii pozitive în toate regiunile, datorită succesului Duster, dinamicii mai bune a modelelor Lodgy şi Dokker şi noilor variante Logan şi Sandero, a anunţat Renault. Vânzările noii variante a Sandero au crescut pe toate pieţele, printre care Belgia (99%), Spania (61%), Turcia (35%), Franţa (32%) şi Italia (32%). Duster a înregistrat la nivelul grupului  vânzări de 188.868 unităţi (fiind comercializat sub mărcile Renault şi Dacia), în urcare cu 50%, cu un success semnificativ în India, unde Renault a devenit cea mai mare marcă europeană.

 Vânzările grupului Renault la nivel global au scăzut în primul semestru cu 1,9%, la 1,302 milioaneautovehicule. Scăderea a fost cauzată în principal de declinul pieţei auto din Europa, unde vânzările au ajuns aproape de minimul ultimilor 20 de ani, precizează Renault.

Pe segmentul autoturismelor, grupul a înregistrat vânzări de circa 1,14 milioane unităţi, în stagnare faţă de prima jumătate a anului trecut. În trimestrul al doilea, grupul a consemnat o creştere cu 0,7% a vânzărilor la nivel global. Astfel, vânzările Renault pe plan internaţional au crescut cu 4,3%, la un nivel record, faţă de o scădere de 7,3% înregistrată în Europa, se arată în comunicat.

Pentru piaţa românească, grupul francez precizează într-un comunicat că a înregistrat o scădere de 19%. Aproximativ jumătate dintre autovehiculele comercializate de grup în prima jumătate a anului au mers către pieţe din afara Europei, iar cota de piaţă a Renault la nivel global a fost de 3,2%, în coborâre cu 0,1%.

Rusia a devenit cea de-a doua mare piaţă de desfacere a Renault după Franţa, depăşind Brazilia. Totodată, marca Renault a urcat pe locul al doilea pe piaţa rusă. Renault anticipează că piaţa auto europeană se va contracta în acest an cu 5%, iar piaţa franceză cu 8%. Anterior, compania estima scăderea vânzărilor de autovehicule din Franţa cu 5%.