Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Vânătoarea radiourilor pe publicul-comercial are loc în București

radio2.jpg
La nivel urban, Kiss FM are cel mai numeros public cu vârste între 18 și 49 de ani: 1.219.300.   Dar Radio ZU își ia revanșa categoric în București.   Cota de piață a stației Kiss FM, în urban, target comercial, a fost de 16%, potrivit măsurătorilor din ultimul Studiu de Audiență Radio (3 septembrie – 16 decembrie 2012), realizat de IMAS și GfK România.

Pe locul secund în topul audienței comerciale se află Radio ZU, cu un daily reach de 889.500 persoane cu vârste între 18 și 49 de ani și un market share de 11,8%. Europa FM are o cotă de piață mai mare decât Radio ZU, 12,3%, dar un număr de ascultători mai mic: 767.300. Asta înseamnă că Europa FM are ascultători mai fideli, adică aceștia petrec mai mult timp ascultând acest post decât cei ai lui Radio ZU. La rândul său, Pro FM are o audiență de 635.000 de ascultători pe zi și o cotă de piață de 8,5%.

În București, clasamentul se schimbă radical pe segmentul 18 – 49 de ani față de cel din urban. Concurența este mult mai puternică. Astfel, liderul detașat este Radio ZU, cu un daily reach de 208.800 de persoane și o cotă (consistentă) de 20,7%. Pe locul secund se plasează Magic FM: 134.500 de bucureșteni și un market share de 14,6%. De abia pe locul trei se află Kiss FM: 129.200 (8,8%).

Alte radiourile private care stau bine în București pe targetul comercial sunt: Europa FM (71.800), Radio 21 (70.400), Rock FM (67.400) și Pro FM (66.400).

Canalul public Radio România Actualități are o audiență de numai 44.800 de ascultători pe acest target.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii